تبلت

تلفن همراه

August 9, 2016
14:49 سه شنبه، 19ام مردادماه 1395
کد خبر: 78886

گزارش ها از افزایش محبوبیت آیپد در حوزه کسب و کار حکایت دارند

طبق گزارشات فروش آیپد اپل مرتبا در حال کاهش است، با این همه تقاضا برای این تبلت ظاهرا در جایی دیگر رو به فزونی گذاشته است. گزارشی که اخیرا توسط نیویورک تایمز منتشر شده نشان می دهد که تقریبا نیمی از کل فروش آیپد به سازمان ها و نهادها دولتی مربوط می شود.
 
Frank Gillet تحلیلگر شرکت فارستر در همین رابطه به تایمز گفت: اپل در بازار سازمانی عملکرد بهتر و قوی تری را از خود به نمایش می گذارد.
 
این روزها علاقمندی سازمان ها و کسب و کارهای مختلف به آیپد نسبت به شش سال پیش که این محصول معرفی شد، افزایشی چشم گیر پیدا کرده است. در دسامبر سال 2014 میلادی، شرکت ساکن کوپرتینو با IBM وارد همکاری شد تا اپلیکیشن های تازه ای را برای iOS و  با محوریت کسب و کار عرضه نماید. این شرکت حتی با کاسیو و SAP همکارایی هایش را آغاز کرد تا اطمینان یابد که حاصل کارش بهترین عملکرد را در این محیط های کاری از خود نشان می دهد.
 
اپل حتی وارد مذاکره با مایکروسافت شد تا موفقیت آیپد پرو را تضمین نماید. در جریان مراسم معرفی این تبلت، Kirk Koenigsbauer مدیر ارشد واحد آفیس مایکروسافت هم روی صحنه آمد تا از این مجموعه نرم افزاری برای آیپد پرو پرده برداری کند.
 
در ادامه ردموندی ها تغییرات و اصلاحات لازم را در مجموعه نرم افزاری یاد شده اعمال کردند تا آن را قدرتمندتر نمایند. جالب است بدانید که این مجموعه اداری حتی در جدیدترین تبلیغ تهیه شده برای آیپد نیز خودنمایی می کند.
 
اپل در واقع می خواهد همه را مجاب کند که آیپد پرو یک کامپیوتر واقعی است و می تواند کارهای واقعی انجام دهد و به همین خاطر سازمان ها و شرکت ها نیز برای رفع نیازهای پردازشی خود از آن استفاده می کنند.
 
اما موفقیت اخیر شرکت مورد بحث در حوزه کسب و کار برای آن امری تازه است. به طور معمول پردازش و محاسبات دسکتاپی حوزه ای است که تا پیش از این تحت تسلط مایکروسافت بوده است و از آن سو، استیو جابز مدیرعامل فقید اپل نیز همواره تلاش داشته محصولاتی بسازد که کاربران معمولی دوستشان دارند.
 
اضافه نماییم که شرکت ساکن کوپرتینو استدلال های خود را در مورد برتری اش در حوزه کسب و کار نسبت به تبلت های اندرویدی و ویندوزی دارد. برای نمونه گفته می شود که امنیت اندروید معمولا در سطح پایین ترین نسبت به iOS قرار دارد و ویندوز نیز فاقد اپلیکیشن های مبتنی بر تاچ است و در نتیجه در وضعیت موبایلی یک گام عقب تر از آن حرکت می کند.
 
حالا زیر پرچم تیم کوک، اپل تلاش می کند تا موازنه خوبی را میان آیپدهای فروخته شده به سازمان ها و مشتریان معمولی اش برقرار نماید و این محصول را به عنوان آینده رایانش موبایلی معرفی نماید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.