اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 13, 2016
14:34 شنبه، 23ام مردادماه 1395
کد خبر: 78987

دبیر شورای راهبری جویشگر بومی خبر داد: عقد قرارداد با سه جویشگر بومی/ ترغیب به استفاده از خدمات داخلی

دبیر شورای راهبری طرح جویشگر بومی از نهایی شدن سه طرح موتور جستجوی بومی در مرحله عقد قرارداد با آنها خبر داد.
 
علیرضا یاری، امروز در نشست خبری در مرکز تحقیقات مخابرات ایران در پاسخ به سوال مهر در خصوص حمایت از طرح‌های جویشگر بومی اظهار داشت: بر اساس برنامه‌های مدنظر، نسبت به شناسایی فعالان حوزه جویشگر اقدام شده است و تاکنون سه موتور جستجوی بومی را برای حمایت شناسایی کرده‌ایم.
 
وی افزود: این طرح‌ها در شرف عقد قرارداد هستند و امیدواریم بتوانیم در نهایت دو موتور جستجوی بومی در کشور داشته باشیم.
 
وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و جهت‌دهی به این حوزه تاکید کرد: جویشگرها مهمترین سرویس فناوری اطلاعات در حوزه اقتصادی در همه کشورها محسوب می‌شوند و برآورد میزان درآمد این کسب و کارها در کشورهای مختلف حاکی از این موضوع است. بر این اساس آنچه که در این طرح اهمیت دارد، موفق بودن آن است و به همین دلیل است که تنها حدود ۴ کشور در دنیا جویشگر بومی موفق دارند.
 
وی به سودآوری چشمگیر موتور جستجوی روسی «یاندکس» اشاره کرد و گفت: درآمد سالانه این موتور جستجو ۱.۲ میلیارد یورو برآورد می‌شود که ۹۰ درصد آن از تبلیغات است.
 
دبیر شورای راهبردی طرح جویشگر بومی خاطرنشان کرد: ما نیز در ایران طرح پنجساله موتور جستجوی بومی را در دستور کار قرار داده‌ایم که سه سال آن مربوط به توسعه طرح و دو سال آن نیز پشتیبانی از آن خواهد بود که امیدواریم مانند جویشگرهای موفق دنیا شاهد موفقیت این طرح باشیم.
 
وی با بیان اینکه محدودیتی برای تعداد جویشگرها قائل نیستیم، ادامه داد: از آنجایی که بودجه‌مان محدود است، توانستیم سه جویشگر بومی را که دارای توجیه فنی و اقتصادی هستند، شناسایی و مورد حمایت قرار دهیم.
 
یاری مهمترین چالش این بخش را عدم استفاده و اعتماد کاربران به استفاده از این سرویس عنوان کرد و گفت: باید مردم را به استفاده از خدمات بومی از جمله موتورهای جستجوی بومی ترغیب کنیم.
 
وی همچنین از تعامل با وزارتخانه‌های مختلف برای تعریف و اجرای پروژه‌های خدماتی در بستر پهنای باند در جهت توسعه خدمات اجباری ارتباطات در مناطق محروم و کمتر برخوردار خبر داد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.