امنیت

فناوری اطلاعات

August 14, 2016
11:34 یکشنبه، 24ام مردادماه 1395
کد خبر: 79008

تلاش هکرهای رژیم صهیونیستی برای شنود رایانه‌ها

هکرهای رژیم صهیونیستی بدافزاری را ساخته‌اند که اطلاعات رایانه ها را از روی صدای هارد بدست می‌آورد.
 
سازمان‌های اطلاعاتی تاکنون راههایی را برای جلوگیری از دسترسی هکرها به سیستم‌هایشان ابداع کرده‌اند و یکی از بهترین روش‌ها برای ایمن نگهداشتن سیستم‌ها، جدا کردن کامل رایانه‌ها از شبکه است.
 
ایده این است که در این حالت، اگر رایانه به اینترنت متصل نباشد، ممکن نیست کسی بتواند از راه دور به آن دسترسی پیدا کند. اما این بدافزار جدید می‌تواند صدای موتورهای درون رایانه را شنود کند.
 
در یک هارد سنتی، اطلاعات بر روی دیسک‌های فلزی موسوم به پلاتر ذخیره می‌شوند. درون درایو یک بازوی متحرک قرار دارد که توسط یک موتور کنترل می‌شود و در انتهای آن یک سر مغناطیسی قرار دارد که اطلاعات را می‌خواند. با حرکت دادن این سر مغناطیسی به سمت عقب و جلو بر روی پلاتر می‌توان به مجموعه اطلاعات مختلف دسترسی پیدا کرد.
 
این حرکت با یک صدا همراه است و هکرها می‌توانند موتور را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که صداهای خاص را انتقال بدهد. با قرار دادن یگ تلفن هوشمند مجهز به میکروفون در نزدیکی دستگاه می‌توان اطلاعات رایانه را بدون نیاز به اتصال اینترنتی منتقل کرد.
 
هکرهای رژیم صهیونیستی چند ماه پیش نیز از صدای فن سی‌.پی‌.یو برای هک اطلاعات استفاده کرده بودند اما روش جدید حتی در زمان خاموش بودن فن‌ها نیز کار می‌کند.
 
سرعت انتقال داده در این روش بسیار پائین و در حد سه بیت در ثانیه است اما با همین سرعت هم ممکن است رمزهای عبور یا کلیدهای رمزگشایی طی چند دقیقه منتقل شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.