رگولاتوری

August 16, 2016
10:43 سه شنبه، 26ام مردادماه 1395
کد خبر: 79055

وزارت ارتباطات: برگزارکننده ایران کانکت ۲۰۱۶ نیستیم/ شرط عجیب شرکت انگلیسی برای ایران حذف شد

وزارت ارتباطات در واکنش به انتقاد و اعتراض برخی نمایندگان مجلس و شخصیت ها در ارتباط با ممانعت از حضور مسئولان ایرانی حاضر در لیست تحریم‌های اروپایی در همایش ایران کانکت ۲۰۱۶ بیانیه صادر کرد.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و برخی دیگر از نمایندگان روز گذشته با انتقاد از برگزاری همایشی در تهران و ممانعت از حضور مسئولان ایرانی حاضر در لیست تحریم‌های اروپایی در این همایش گفته بودند: برگزاری همایشی در تهران با حضور وزیر ارتباطات و منع ورود مسئولان ایرانی تحریم‌شده از سوی اروپا فاجعه‌آمیز است.
 
 وزارت ارتباطات در واکنش به این انتقادها در این بیانیه ای اعلام کرد:
"به دنبال انتشار برخی اخبار در سایت ها و شبکه های اجتماعی درخصوص همایش ایران کانکت 2016 موارد ذیل جهت تنویر افکار عمومی اعلام میگردد:
1-  مجموعه کنفرانس هایی از 10 سال پیش در کشورهای مختلف توسط یک شرکت مجری غیردولتی انگلستان ( Euromeney ) درحال برگزاری است و سالانه دوبار در آسیا برگزار می‌شود.
در این اجلاس مدیران ارشد شرکت های فعال در حوزه ICT گرد هم آمده و آخرین اطلاعات پیرامون نوآوری ها و فناوری های نوین این حوزه و همچنین معرفی پتانسیل های موجود برای سرمایه گذاری درحوزه ICT مطرح می گردد.
با توجه به اینکه نمایندگان کشورمان نیز در این اجلاس حضور داشته اند و امسال یکی از این کنفرانس ها به منظور کسب سهم از بازار منطقه ای و بین المللی برای ایران در جمهوری اسلامی ایران به نام Iran connect در تهران برگزار خواهد شد.
 
2-  با توجه به حضور کارشناسان و شرکت کنندگان بین المللی دراین همایش، هماهنگی لازم با مبادی ذیربط صورت گرفته و نهادهای مرتبط در جریان برگزاری این همایش هستند.
 
3-  این کنفرانس به عنوان فرصتی مناسب برای همکاری ها و سرمایه گذاری های بین المللی در حوزه ICT و همچنین استفاده بهینه از ظرفیت ترانزیت دیتا و ایجاد درآمد ملی است و حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان  سخنران در این همایش مطرح گردیده و وزارت ارتباطات برگزار کننده این همایش نیست.
 
4-  این همایش صرفاً رویکرد فنی اقتصادی داشته و به هیچ وجه همایش سیاسی نیست و لذا هیچ یک از مقامات سیاسی یا نظامی درخواست حضور دراین همایش را نداشته اند.
لذا طرح و ربط برگزاری این همایش به عدم امکان حضور برخی فرماندهان سرافراز کشورمان منطقی و اخلاقی نیست البته به منظور رفع هرگونه شائبه ای، این شرط شرکت مذکور حذف گردید.
 
5-  قطعاً همایش های فنی و اقتصادی بین المللی در ایران معرفی توانمندی های کشور در شرایط فرصت های بدست آمده پس از برجام مؤید رویکرد صحیح دولت برای دستیابی به ظرفیت های اقتصادی جدید بین المللی برای کشور در خلال پروژه های بزرگ تکنولوژیک است و سلیقه های مخالف دولت در رقابت های سیاسی باید توجه به حفظ مصالح کشور داشته باشد."
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.