رگولاتوری

August 17, 2016
11:49 چهارشنبه، 27ام مردادماه 1395
کد خبر: 79082

تحقق ماموریت‌های ممکن سازمان فناوری اطلاعات

در آستانه هفته دولت و با توجه به آخرین سال از عمر دولت یازدهم، رئیس سازمان فناوری اطلاعات، شبکه ملی اطلاعات و دولت الکترونیک را مهم‌ترین برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌داند و با اشاره به تحقق طراحی و پیاده‌سازی این برنامه‌ها، نسبت به تکمیل آنها تا پایان عمر دولت و در ادامه، برنامه ششم توسعه ابراز امیدواری می‌کند.
 
نصراللـه جهانگرد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان فناوری اطلاعات در دولت یازدهم اظهار کرد: در دولت یازدهم وزارت ارتباطات از اولین روز، شبکه ملی اطلاعات را به عنوان مهم‌ترین دستور کار خود قرار داده بود و ما در سازمان فناوری اطلاعات مسئولیت مدیریت مطالعه طراحی و پیگیری پیاده‌سازی را بر عهده داشتیم. ماموریت دوم مهم ما نیز طراحی و پیاده‌سازی دولت الکترونیک در کشور بوده است.
 
وی همچنین به میزان تحقق شبکه ملی اطلاعات اشاره و بیان کرد: طراحی و پیوست‌های این شبکه کامل شده و بخش‌های مقدماتی کار که به موازات فعالیت‌های وزارتخانه بوده به اجرا گذاشته شده و امیدواریم در هفته دولت فاز اول شبکه ملی اطلاعات در کشور رونمایی شود. مراحل بلوغ و تکامل شبکه نیز در پیش روست که انشااللـه در طی باقی‌مانده عمر این دولت به تحقق خواهد نشست.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه با بیان اینکه دولت الکترونیک چند مرحله دارد، افزود: مرحله اول که در حال حاضر طی شده، این بوده که دستگاه‌ها به صورت انفرادی امکانات خود را مکانیزه و الکترونیکی کنند و در اختیار مردم بگذارند، مرحله دوم نیز که در آن قرار داریم، پیکربندی روابط بین این دستگاه‌ها و ایجاد پرتال‌های پنجره واحد در کشور است.
 
رئیس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به میزان موفقیت طرح دولت الکترونیکی، اظهار کرد: ما همان سال اول موفق شدیم طرح جامع دولت الکترونیکی را به تصویب برسانیم و دستورالعمل به دستگاه‌ها داده شد. امیدوار بودیم بتوانیم مطابق با قانون برنامه و تا پایان برنامه پنجم توسعه بخش‌های اجرایی کشور را به این سمت بیاوریم و البته نسبت‌های متفاوتی از میزان الکترونیکی شدن خدمات دستگاه‌ها داده شد.
 
جهانگرد در پایان خاطرنشان کرد: در ارزیابی‌هایی که پیش رو داریم تصور می‌کنیم تا پایان سال به این سطح از کارآمدی خواهیم رسید که دستگاه‌ها را در فضای الکترونیکی معرفی کنیم و انشاالله این هدف و ماموریت هم در این دولت محقق شده و در پایان این دوره موفق شویم  مرحله دو را طی کنیم و در دوره بعد و برنامه ششم توسعه نیز به سمت ایجاد دولت هوشمند که سطح بالاتری از پیچیدگی و ارائه خدمات برای مردم هست برسیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.