اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 17, 2016
15:04 چهارشنبه، 27ام مردادماه 1395
کد خبر: 79087

تاثیر شدید رایانش ابری بر نحوه بودجه‌نویسی IT در سازمان‌ها

طبق برآوردهای گارتنر، رایانش ابری باعث می‌شود در چند سال آینده، شیوه اختصاص بودجه به بخش‌های فناوری اطلاعات در سازمان‌ها کاملاً دگرگون شود. 
 
گارتنر پیش‌بینی کرده که طی پنج سال آینده بودجه‌ی بیش از یک میلیارد دلاری بخش فناوری اطلاعات، به طور مستقیم و غیرمستقیم تحت تاثیر رویکرد سازمان‌ها به استفاده از خدمات رایانش ابری قرار خواهد گرفت. 
 
این موضوع باعث می‌شود «رایانش ابری» به عنوان یکی از عوامل اصلی تاثیرگذار بر مقوله بودجه‌نویسی IT از زمان نخستین روزهای پیدایش عصر دیجیتال تا کنون، با قدرت عرض اندام کند. 
 
گارتنر می‌گوید این موضوع، مدیران IT سازمان‌ها را به هماهنگی با رایانش ابری ملزم می‌کند. 
 
اِد اندرسون (Ed Anderson) مدیر تحقیقات گارتنر با اشاره به این که بازار خدمات ابری به حدی توسعه یافته که در حال حاضر بخش قابل توجهی از کل بودجه فناوری اطلاعات سازمان‌ها را به خود اختصاص داده است، می‌گوید این امر به تولد نسل جدیدی از استارت‌آپ‌ها که در Cloud متولد شده‌اند کمک کرده است. 
 
البته تغییر جهت شرکت‌ها به سمت ابر فقط به خود ابر محدود نمی‌شود بلکه حوزه‌های دیگری را نیز درگیر می‌سازد. 
 
بر این اساس، در آینده سازمان‌ها به دنبال یک معماری جدید IT هستند و هوشمندانه رفتار می‌کنند، و به همین دلیل خود را برای به دست آوردن فرصت‌های جدید در کسب و کار دیجیتال شامل نسل آتی راه‌حل‌های IT از قبیل اینترنت اشیاء، آماده می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.