تلفن همراه

گوشی

August 17, 2016
15:31 چهارشنبه، 27ام مردادماه 1395
کد خبر: 79089

TSMC تراشه‌ های ۱۰ نانومتری A11 اپل را برای آیفون ۲۰۱۷ تولید می‌کند

گزارش‌های مختلف حکایت از آن دارند که اپل، ساخت تراشه‌های ۱۰ نانومتری A11 آیفون سال ۲۰۱۷ را به شرکت TSMC سپرده است.
 
اگرچه تنها چند هفته تا معرفی آیفون ۷ باقی مانده است، اما به نظر می‌رسد که اپل در حال آماده‌سازی پیش‌نیازهای تولید آیفون سال ۲۰۱۷ است. براساس گزارش‌های منتشر شده، سه شرکت تایوانی به زنجیره‌ی تامین قطعات گوشی آیفون ۲۰۱۷ پیوسته‌اند. یکی از این شرکت‌ها TSMC است که سفارش تولید سیستم روی چیپ A11 اپل را بر اساس فناوری ساخت ۱۰ نانومتری، از این کمپانی پذیرفته است. انتظار می‌رود که TSMC تمام تراشه‌های A10 آیفون ۲۰۱۶ را تولید کند.
 
شرکت تایوانی دیگری موسوم به MPI رابط Probe Card مورد نیاز را برای تست قرص‌های سیلیکون TSMC تامین خواهد کرد. Chipboard شرکت تایوانی دیگری است که گفته می‌شود در زنجیره‌ی تامین قطعات آیفون ۲۰۱۷ نقش خواهد داشت. این شرکت در زمینه‌ی سرویس‌های backend مرتبط با درایورهای IC فعالیت دارد.
 
آیفون ۲۰۱۷ از نمایشگرهای OLED ساخت شرکت‌های کره‌ای بهره خواهد برد. به گفته‌ی منابع، اپل در حال کار روی درایور یکپارچه‌ی نمایشگر و صفحه‌ی لمسی (TDDI) در یک تراشه‌ی واحد است. گفته می‌شود درایور‌های IC طراحی شده توسط اپل برای OLEDها توسط TSMC تولید خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.