فناوری اطلاعات

August 18, 2016
10:55 پنجشنبه، 28ام مردادماه 1395
کد خبر: 79105

ماراتن تولید محتوای دیجیتال فردا برگزار می شود

دبیر نخستین ماراتن تولید محتوای دیجیتال از برگزاری ماراتن تولید محتوای دیجیتال کشور با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری در روز آینده خبر داد.
 
امیرحسین اسدی با اشاره به اهمیت و جایگاه فناوری‌های دیجیتال در فضای اقتصاد و توسعه کشورها گفت: دفتر فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی دانشگاه صنعتی شریف با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دیگر نهادهای حامی، رویدادی فناورانه را با عنوان «جشنواره دایمی تولید محتوای دیجیتال ایران» اجرا می‌کند.
 
دبیر نخستین ماراتن تولید محتوای دیجیتال به تلاش برای شکوفایی و بهره‌مندی از توانمندی‌ و ظرفیت‌های بخش خصوصی و بومی تولید محتوای دیجیتال با برگزاری این رویداد اشاره کرد و افزود: در این رویداد بزرگ، ظرفیت های ملی تولید محتوای دیجیتال با قابلیت بارگذاری بر بستر فناوری پیشرفته شناسایی و فعال می‌شود.
 
وی افزود: در این طرح  استعدادهای بالقوه این عرصه شناسایی شده و در یک برنامه جدی جهت تقویت توان ملی در این حوزه بالفعل خواهند شد.
 
اسدی برگزاری ماراتن تولید محتوای دیجیتال را زمینه‌ساز توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در یک بستر نوآورانه دانست و افزود: این ماراتن فرصتی است تا تیم‌های شرکت‌کننده بتوانند در یک مسابقه علمی و هنری نسبت به تولید محتوا با موضوعات کارآفرینی و اقتصاد دانش‌بنیان، فرهنگ و جامعه و سبک زندگی سالم بر اساس محورهای الگوریتم نویسی، سناریو نویسی،ui ، ux و در حوزه های بازی رایانه‌ای، نرم افزارهای تلفن همراه و وب سایت، فعالیت کنند.
 
دبیر این ماراتن علمی ادامه داد: تیم های شرکت کننده فرصت دارند در مدت ۱۲ ساعت و پس از دریافت موضوع مسابقه که بصورت قرعه انتخاب می شود، سناریو و یا الگوریتم محتوایی خود را تدوین کنند.
 
اسدی با اشاره به این‌که محصولات تولید شده توسط داوران بررسی شده و برگزیدگان ماراتن انتخاب می شوند، اظهار کرد: محصولات برگزیده با مشارکت شرکت های فناوری بصورت سامانه های دیجیتال در دسترسی جامعه قرار خواهد گرفت و فرایند تجاری سازی آن انجام خواهد شد.
 
وی در پایان افزود: ماراتن تولید محتوای دیجیتال کشور با حمایت «ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان» و مرکز رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد جمعه ۲۹ مردادماه سال‌جاری با حضور جمعی از فعالان این عرصه و در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.