بازی

فناوری اطلاعات

August 19, 2016
16:06 جمعه، 29ام مردادماه 1395
کد خبر: 79127

پای بازی جنجالی «پوکموم گو» به سینما هم باز شد

فیلمی سینمایی براساس بازی جنجالی «پوکموم گو» ساخته می‌شود.
 
بازی «پوکمون گو» که چندی است علاقه‌مندان به بازی‌های موبایلی را سرگرم کرده و حواشی بسیاری به همراه داشته،‌ این روزها مورد توجه سینماگران قرار گرفته و قرار است فیلمی براساس آن ساخته می‌شود.
 
«دیجیتال اسپای» نوشت: «نیکول پرلمن» که در نگارش فیلمنامه «نگهبانان کهکشان» همکاری داشت، ‌به همراه «الکس هرش» فیلمنامه‌نویسی نسخه سینمایی «پوکمون گو» را بر عهده گرفته‌اند.
 
«پرلمن» پیش از این نیز فیلمنامه‌نویسی سریال «ثور» را انجام می‌داد و یکی از نویسندگان متن «کاپیتان مارول» بوده است.
 
تاکنون چندین کارتون‌ و اپیزودهای انیمیشنی حول محور شخصیت اصلی این بازی ساخته شده، اما این اولین فیلم سینمایی به سبک رئال‌انیمیشن است که با الهام از آن تولید می‌شود و فرصت دستیابی به صدر فهرست پرفروش‌ترین‌ها را در اختیار کمپانی «مارول» قرار می‌دهد.
 
«پوکمون گو» کاربران را وادار می‌کند با کمک دوربین گوشی‌های هوشمندشان، به دنبال «پوکمون‌»ها بگردند، موجوداتی خیالی که اگرچه در دنیای واقعی دیده نمی‌شوند، اما با دوربین‌ها قابلیت دیده شدن دارند.
 
این بازی که توسط کمپانی «نینتندو» در حوزه بازی طراحی شده، گویی راه چندین ساله بعضی بازی‌ها را یک شبه رفته و در این یک ماه، نه تنها بازی‌های موفقی چون «کندی کراش» در آمریکا را پشت سر گذاشته، بلکه برای فروشگاه‌های آنلاینی مانند اپ‌استور هم با شکستن رکوردهای دانلود همراه بوده و همچنین سرمایه‌گذارانش را به موفقیتی عظیم رسانده و افزایش سهام را برای آنها به ارمغان آورده است.
 
اما چون این بازی کاربرانش را تشویق به شکار موجودات خیالی در خیابان‌ها با استفاده از نقشه «جی.پی.اس» می‌کند، باعث بروز واکنش‌ها و ممنوعیت‌هایی از سوی نهادهای متعددی در کشورهای مختلف شده است.
 
«ناتو» با انتشار هشداری از افرادی که «پوکمون گو» بازی می‌کنند خواست تا از محل انجام آزمایش‌های تسلیحاتی این ائتلاف فاصله بگیرند. «پنتاگون» استفاده از این بازی را به دلایل امنیتی در ساختمان‌ها و محوطه وزارت دفاع ممنوع کرد و کشور تایلند هم از گسترش این بازی موبایلی ابراز نگرانی کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.