اپراتورها

تلفن همراه

August 21, 2016
12:33 یکشنبه، 31ام مردادماه 1395
کد خبر: 79189

معاون وزیر ارتباطات خبر داد: آغاز فاز تجاری ترابردپذیری موبایل/ ۳۰۰۰ سیم‌کارت جابجا شد

معاون وزیر ارتباطات با اعلام آغاز تجاری طرح ترابردپذیری موبایل، از جابجایی سیم‌کارت بیش از ۳۰۰۰ مشترک در فاز آزمایشی این طرح خبر داد.
 
علی‌اصغر عمیدیان امروز (یکشنبه) در مراسم رونمایی از فاز تجاری طرح «ترابردپذیری موبایل» که این امکان را به مشترک می‌دهد که بتواند با حفظ شماره خود، اپراتور موبایل خود را تغییر دهد، اظهار داشت: با اجرای طرح این امکان برای مشترکان ایجاد شده است که اگر از هزینه، کیفیت، تنوع خدمات و پوشش‌دهی اپراتور خود رضایت دارند، بدون دغدغه تغییر شماره، از خدمات و سرویس‌های سایر اپراتورها استفاده کنند.
 
وی با اشاره به اینکه این طرح ابتدا به صورت آزمایشی با هدف رفع مشکلات موجود انجام شد، ادامه داد: افزایش رقابت، بهبود کیفیت و حق انتخاب برای کاربران از جمله اهداف این پروژه است. بر این اساس رگولاتوری با رفع موانع موجود این امکان را برای مشترکان فراهم کرده است.
 
معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه اجرای این طرح کاهش هزینه و حفظ شماره و استفاده از سرویس‌های جدید و در نهایت حق انتخاب را برای کاربران فراهم کرده است، گفت: تاکنون طرح «ترابردپذیری موبایل» در ۷۴ کشور دنیا اجرا شده است که برآوردها در خیلی از موارد از موفقیت آن حکایت دارد.
 
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه این طرح طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به اپراتورهای موبایل تکلیف شده است، گفت: در اجرای طرح «ترابردپذیری موبایل» علاوه بر پیمانکاران داخلی، از مشاوران فرانسوی و پیمانکار هلندی نیز استفاده کرده‌ایم.
 
عمیدیان با اشاره به اینکه فاز آزمایشی طرح ترابردپذیری از ۲۰ تیرماه به مدت ۴۰ روز و به صورت آزمایشی اجرا شد، گفت: در این دوره در مجموعه سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری تعداد ۱۰ هزار و ۹۹۴ ترابرد وجود دارد که از این تعداد ۳۰۵۰ خط موفق به انجام این درخواست شدند و ۳۹۴۴ درخواست رد شد.
 
وی گفت: با رفع اشکالات در فرآیند اجرا از امروز اپراتورهای تلفن همراه می‌توانند بدون محدودیت در تعداد پذیرش درخواست و با گسترش تبلیغات رسانه‌ای، این طرح را اجرا کنند.
 
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی همچنین در مورد آمادگی آمار ارتباطی کشور برای ورود اپراتورهای مجازی گفت: با توجه به نیاز به سرمایه‌گذاری ۱۰ تا ۱۵ میلیون دلاری در این حوزه و تجربه شرکت‌های موفق موبایل، به نظر می‌رسد نگرانی برای ورود اپراتورهای مجازی تلفن همراه به بازار وجود ندارد و بازگشت سرمایه در کمتر از سه سال برآورد می‌شود؛ بر این اساس در حال حاضر به ۲۲ شرکت متقاضی فعال در این عرصه پروانه خدمات ارائه شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.