تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

August 24, 2016
10:01 چهارشنبه، 3ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79273

ثبت ۱۰۰ میلیون تراکنش در سال اول عرضه سامسونگ پی

تابستان سال گذشته‌ سامسونگ از سرویس پرداخت موبایلی خود رونمایی کرد. حالا بعد از یک سال از رونمایی این سرویس، کره‌ای‌ها آمار جالب توجهی از موفقیت سامسونگ پی می‌دهند.
 
بعد از گذشت یک سال از انتشار سرویس اختصاصی پرداخت موبایل سامسونگ با نام تجاری Samsung Pay، مسئولان این شرکت کره‌ای خبر از تراکنش بیش از ۱۰۰ میلیون پرداخت موبایلی در یک سال گذشته می‌دهند.
 
سرویس اختصاص سامسونگ ابتدا در کشور کره‌ی جنوبی، بعد در آمریکا راه‌اندازی شد و در حال حاضر در بیشتر کشور‌های دنیا می‌توان از این سرویس استفاده کرد.
 
مهم‌ترین دلیل موفقیت سرویس سامسونگ را باید در تیم قوی بازاریابی و سهولت استفاده از آن جست‌و‌جو کرد. در این بین سامسونگ قبل از رونمایی از سرویس پرداختی خود استارتاپ LooPay را خریداری کرد تا از فناوری MST در سرویس خود بهره ببرد. به لطف این فناوری سامسونگ توانست سرویسی راه‌اندازی کند که نیازی به آپگرید دستگاه‌های ترمینال موجود رستوران‌ها، کافه‌ها و فروشگاه‌ها نبود.
 
در حال حاضر سامسونگ پی در گوشی‌های پرچم‌دار سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۵ سامسونگ و همچنین گوشی‌های سری A سال ۲۰۱۶ این کمپانی وجود دارد. علاوه بر ۱۰۰ میلیون تراکنش در یک سال، سامسونگ پی میزبان ۴ میلیون کارت بانکی ثبت شده است. همچنین این سرویس با ۴۴۰ بانک در سراسر دنیا همکاری می‌کند. تنها در کره‌ی جنوبی نزدیک به ۲ تریلیون وون با استفاده از سامسونگ پی جا‌به‌جا شده است.
 
 
سامسونگ در تلاش است تا فهرست کشور‌های مورد پشتیبانی از سرویس پرداخت خود را افزایش دهد. در کنار آن نیز کره‌ای‌ها به دنبال افزایش تعداد دستگاه‌های موجود برای انجام پرداخت‌های موبایلی هستند. محدودیت اصلی در برابر سامسونگ ارتقای سخت‌افزاری گوشی‌های موبایل برای پشتیبانی از فناوری MST است، بنابراین تنها به بروز‌رسانی نرم‌افزاری نمی‌توان اکتفا کرد.
 
در کنار این برنامه‌ها، سامسونگ سعی در افزایش تعداد بانک‌های همکار و پشتیبانی از کارت‌های اعتباری بیشتری نیز دارد. بنابراین در آینده‌ای نه چندان دور باید شاهد استفاده‌ی گسترده‌ از سرویس پرداخت موبایلی سامسونگ بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.