رگولاتوری

August 26, 2016
17:34 جمعه، 5ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79325

افتتاح پروژه های فناوری اطلاعات بجنورد با حضور وزیر ارتباطات

پنجره خدمات دولت و اعطای مجوز مرکز آپای دانشگاه بجنورد توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی شد.
 
محمود واعظی امروز همزمان با سفر به خراسان شمالی با حضور در استانداری بجنورد، از پنجره خدمات دولت و اعطای مجوز مرکز آپای دانشگاه بجنورد رونمایی کرد.
 
وی در ادامه ساختمان ICT بجنورد را افتتاح کرد.
 
مراکز آپای (آگاهی‌رسانی، پشتیبانی و امداد) استانی از سوی سازمان فناوری اطلاعات کشور و به منظور ایجاد ساختار مناسب جهت آگاهی‌رسانی و ارائه هشدارهای امنیتی، با هدف ایجاد گروه‌های تخصصی مقابله با حوادث و توسعه ظرفیت‌های نیروی انسانی و امکانات نرم‌افزاری و سیستمی برای تامین نیازهای حاکمیتی و نیز افزایش قدرت ملی برای واکنش به تهدیدات سایبری در سطح کشور راه‌اندازی می‌شوند.
 
همچنین رصد کردن و وضعیت امنیت سامانه‌های استانی و ملی مطابق با ماموریت‌های مرکز ماهر و کمک به امن‌سازی سیستم‌ها و سامانه‌های زیرساختی موجود در سطح استان‌ها و ارائه خدمات پشتیبانی و مشاوره درباره تهدیدات امنیتی و راهکارهای مقابله کشف آسیب‌پذیری‌ها از جمله حوزهای خدمات مرکز آپا است.
 
در ادامه جلسه شورای اداری خراسان شمالی، نمایشگاه مجازی از فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی استان توسط وزیر ارتباطات افتتاح شد.
 
در ادامه واعظی افتتاح چنین نمایشگاه‌هایی را عامل مهمی در آگاهی‌بخشی و شناخت کمبودها دانست.
 
واعظی در این جلسه اظهار کرد: فضای خوبی در استان در میان مسئولان به وجود آمده که جای تبریک دارد و باید قدر صمیمیت و رفاقت و همکاری‌ها را دانست. او ضمن تشکر از برنامه‌ریزی برای این سفر اظهار امیدواری کرد که مردم این استان با حضور دکتر نوبخت هم بتوانند از کمک‌های مادی وی برای سرعت بخشیدن به امور این استان استفاده کنند.
 
او با اشاه به نهایی شدن لایحه بودجه آن را علامت خیلی خوبی دانست و افزود: اتفاقات بسیار خوبی در حال افتادن است و امیدواریم بتوانیم آنچه را برایش زحمت کشیدم به طور کامل در کشور به نتیجه برسانیم. چنانچه تحریم‌ها برداشته شد، برجام اجرایی شد و مواردی از این دست، فضایی را ایجاد کرد که برای اینکه بتوانیم بیشتر به مردم خدمت کنیم و ایران را به طوری آباد کنیم تا تمام مردم بیشتر از قبل از برکات این همدلی و همکاری استفاده کند.
 
او ادامه داد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با نام اقتصاد مقاومتی نامگذاری شد پس از ابلاغ سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی ستادی در دولت تشکیل شد و فکر می‌کردیم که این نسخه راهگشای مشکلات کشور است
 
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به وجود جدیت بیشتر در تعریف و اجرای پروژه‌های مختلف و ثمرات آن اظهار کرد: صادرات نفتی امسال ۲۱ درصد افزایش یافت و در همه زمینه‌ها به رشد رسیدیم از جمله تراز تجاری که بیش از ۳.۵ میلیارد دلار در پنج ماهه اخیر مثبت شده است. بنابراین می‌توان به آینده برای حل مسائل امیدوار بود، اما این عدد و رقم‌ها به معنای ترجمه شدن بلافاصله آنها برای تغییر در سفره‌های مردم یا تبدیل شدن به شغل برای جوانان نیست، با این وجود تلاش برای ایجاد ۵۰۰ هزار شغل در سال جاری در حال انجام است.
 
وی همچنین تاکید کرد: قطعا توجه به معیشت مردم و ساکنان مناطق دورافتاده و روستاها باید بیشتر شود.
 
وی همچنین با اشاره به اینکه استان خراسان شمالی در مقایسه با دیگر استانها جدیدالتاسیس بود، افزود: به دنبال تاسیس زیرساخت‌ها بودیم، همکارانمان تلاش‌هایی انجام دادند و طی چند سال اخیر کارهای خوبی انجام شده و ادامه خواهد داشت.
 
واعظی افزود: اعتقاد داریم اگر دولت اعلام کرده که به حقوق شهروندی اعتقاد دارد هر کسی در هر کجای کشور که زندگی می‌کند باید از امکانات به طور مساوی بهره‌مند شود.
 
او در ادامه با ارائه آماری اظهار کرد: پهنای باند استان خراسان شملالی ۳.۵ برابر، وضعیت شبکه انتقال این استان ۹ برابر شده و تقریبا همه روستاها (۷۴۴ روستا) دارای ارتباط تلفنی هستند. همچنین ۱۲ هزار تسهیلات فقره خرد روستایی برای ایجاد اشتغال از طریق پست بانک پرداخت شده است.
 
او همچنین اظهار کرد: به ۱۰۳ روستا در این استان در سال ۱۳۹۴ اینترنت داده شده است.
 
او با اشاره به پروژه‌هایی که در این سفر افتتاح شده و خواهد شد افزود: افزایش دو برابری پهنای باند، ۵ برابری شبکه انتقال، واگذاری اینترنت به ۱۷۱ روستا، ارائه نسل سوم تلفن هرماه به ۹ شهر و راه‌اندازی نسل چهارم به یک شهر همراه با افتتاح اینترنت پرسرعت در بجنورد از جمله پروژه‌های افتتاح شده هستند.
 
او ادامه داد: در مجموع از ابتدای دولت تا اکنون ۲۲۵۰ هزار میلیارد ریال برای زیرساخت‌های مورد نیاز پروژه ها سرمایه‌گذاری کردیم که ۱۱۵۰ هزار میلیارد ریال به مجموعه ۹ پروژه‌ای که نام برده شد  وامروز افتتاح می‌شود اختصاص یافت.
 
او همچنین یادآور شد تا چهار ماه دیگر ۷۴ روستای دیگر به اینترنت وصل می‌شود و تا پایان دولت هم ۴۵۸ روستای بالای ۱۵ خانوار به اینترنت وصل خواهد شد. همچنین بنا داریم تا پایان دولت همه شهرهای استان به نسل سوم مجهز و شش شهر هم به نسل چهارم تجهیز شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.