لبه تکنولوژی

August 26, 2016
19:40 جمعه، 5ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79328

آزمایش نخستین تاکسی بدون راننده در سنگاپور

سنگاپور روز پنجشنبه به عنوان نخستین کشور جهان تاکسی بدون راننده را با حضور مردم در خیابان های عمومی آزمایش کرد، تاکسی هایی که فناوری جدیدی در صنعت حمل و نقل بشمار می آیند و می تواند این صنعت را متحول کند.
 
ارائه خدمات تاکسی بدون راننده بخشی از یک طرح مشترک شرکت سنگاپوری 'نو تونومی' و موسسه فناوری 'ماساچوست' است که در سنگاپور تاسیس شد.
در این آزمایش هر چند کوچک، نشان داده شد رقابت جهانی برای توسعه وسایل نقلیه خودکار و بدون راننده تشدید شده است. این کار به طور سنتی توسط غول های فناوری آمریکا در حال انجام است.
 
این در حالی است که فورد موتور نیز اخیرا اعلام کرد خودروهای بدون راننده و خودران خود را تا سال 2021 میلادی وارد جاده های عمومی می کند، در حالی که 'اوبر' تا پایان تابستان خدمات خودروهای بدون راننده را در 'پیتسبورگ' آمریکا عرضه خواهد کرد.
 
شرکت 'نو تونومی' سنگاپور که توسط دو محقق از موسسه فناوری ماساچوست تاسیس شد، اعلام کرد: آزمایش یک سرویس تاکسی بدون راننده را آغاز کرد. هر چند شرکت های مختلفی مانند 'بایدو' که موسسه بزرگ اینترنتی چین است پیش از این آزمایش هایی انجام داده اند، اما این برای نخستین بار است که یک وسیله نقلیه عمومی بدون راننده مورد آزمایش قرار می گیرد.
 
به نوشته روز جمعه تارنمای 'استریت تایمز' سنگاپور، شرکت 'نو تونومی' از گروه منتخبی از مردم دعوت کرد نرم افزار این تاکسی بدون راننده را دانلود و به صورت رایگان سوار آن شوند.
 
قرار است خدمات این تاکسی بدون راننده در سنگاپور از سال 2018 ارائه شود.
 
'داگ پارکر' مدیر اجرایی این شرکت اعلام کرد این یک لحظه تاریخی است. آزمایش های خصوصی این تاکسی بدون راننده ماه آوریل آغاز شد و اکنون نوبت آزمایش عمومی است.
 
این شرکت امیدوار است تا سال 2018 دستکم 100 دستگاه از این تاکسی بدون رانند که با 'جی.پی.اس' کار می کند، فعالیت تجاری را آغاز کنند.
 
شرکت هایی که در بخش خودرو بدون راننده فعالیت می کنند معتقدند این خودروها ایمن تر از خودروهایی هستند که انسان فرمان آن را در دست دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.