باندپهن

باندپهن ثابت

August 28, 2016
7:36 یکشنبه، 7ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79371

معاون فناوری وزیر ارتباطات: پهنای باند اینترنتی کشور دردولت تدبیر و امید 4 برابر شد

معاون فناوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پهنای باند اینترنتی کشور و ظرفیت دسترسی به اینترنت، در سه ساله دولت تدبیر و امید 4 برابر شده است.
 
 
امیرحسین دوایی، امروز شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان بهشهر افزود: امروزه از سرعت اینترنتی مناسبی نسبت به گذشته برخورداریم و همچنین در شبکه انتقال و زیرساختی به رشد 3.5 برابری رسیده ایم.
وی با بیان اینکه مشتری مداری شرط اول هر کسب و کاری است، ادامه داد: در این بخش هم در طول سه سال گذشته دولت تدبیر و امید مشتریان اینترنتی ما به 10 برابر افزایش پیدا کرده است.
 
دوایی گفت: در حال حاضر حدود 20 هزار روستای کشور ما به اینترنت پرسرعت دست یافته اند که این فرصت زمان مناسبی برای افزایش و توسعه فضای کسب و کار در روستاها و درآمدزایی است.
دوایی همجنین با اشاره به زیرساخت های مختلف اینترنتی در مازندران یادآور شد: تاکنون 520 کیلومتر فیبر نوری در مازندران کشیده شده و میزان سرمایه گذاری انجام شده در حوزه اینترنت و ای سی تی این استان 739 میلیارد تومان بوده است.
 
به گفته وی در سفر وزیر ارتباطات به مازندران در هفته جاری یک هزار و 528 روستای این استان به شبکه اینترنت پیوستند.
 
معاون فناوری وزیر ارتباطات گفت: بر این اعتقاد داریم که ایران تنها تهران نیست و اینترنت در همه جای ایران اسلامی و روستاهای دور دست باید گسترش یابد و از این ظرفیت‎ها به‎خوبی استفاده شود؛ اما اکنون در شاخص‎های قیمت دسترسی، زیرساخت، مالکیت نرم‎افزار و فضای کسب و کار شرایط مناسبی نداریم.
 
وی همچنین در مورد اینترنت روستایی ادامه داد: در این بخش قرارداد با پیمانکار انجام و تعهدات مشخص شده است و تلاش داریم تا در این دولت تمام روستاهای بالای 15 خانوار به اینترنت دسترسی پیدا کنند و در اولویت برنامه ریزی های ما و از تعهدات دولت است.
 
دوایی همچنین با اشاره به مساله فیلترینگ در جامعه گفت: مساله فیلترینگ هوشمند از بحث های مهم وزارت ارتباطات است که در حال حاضر سیاست فیلترینگ همه یا هیچ است که تلاش داریم تا این مساله با دقت بررسی و بعنوان مثال اگر دو عکس نامناسب در بخشی وجود دارد همان دو عکس فیلتر شده و مابقی باز باشد.
 
وی افزود: براساس تلاشی که در حال انجام است امیدواریم یکی از وظایف وزارت ارتباطات، حل مشکل فیلترینگ هوشمند باشد و به نوعی فیلترینگ را از دولت به خانواده ها ببریم و والدین خود بر عملکرد فرزندان دقت کنند.
شهرستان بهشهر در شرق مازندران واقع شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.