اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 28, 2016
8:08 یکشنبه، 7ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79375

مدیر یک جویشگر بومی: جوان‌ها بیشترین استفاده را از تحلیلگر وب فارسی می‌کنند

مدیر یک جویشگر بومی گفت: از زمان رونمایی سرویس "شاخص" به عنوان تنها تحلیلگر وب فارسی کشور، بیشترین استقبال از سوی نوجوانان و جوانان بوده است.
 
علی محمد زارع بیدکی با بیان این مطلب اظهار داشت: براساس ارزیابی های صورت گرفته مشخص شد محبوبیت سرویس "شاخص" در میان دانش آموزان و دانشجویان بیشتر از سایر اقشار جامعه بوده است، چراکه این قشر از جامعه علاقمند هستند میزان بازدید وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌های خود و وب سایت‌های دیگر را مورد تحلیل قرار دهند.
 
وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه سرویس شاخص، آنالیز جامعی از وضعیت صفحات و وب‌سایت‌های اینترنتی فارسی ارایه می‌دهد، پیش بینی کارشناسان و صاحب نظران حوزه IT براین بوده که این سرویس مورد توجه فعالان کسب و کارهای اینترنتی قرار می‌گیرد. از آن‌جایی که جوانان بیشترین سهم را در حوزه عمومی و تخصصی آی‌تی و وب کشور دارند، میزان استقبال آن‌ها از سرویس شاخص بیشتر از دیگر اقشار جامعه بوده است.
 
او ادامه داد: سرویس جدید موتور جست و جوگر پارسی‌جو با نام شاخص، اولین و تنها سرویس ایرانی است که آمار حیاتی و جذابی را  از وضعیت صفحات اینترنتی در وب فارسی ارایه می‌کند تا صاحبان وب‌سایت‌ها دید بهتری برای تصمیم‌گیری در مورد فعالیت‌های خود در آینده داشته باشند.
 
مدیر پروژه موتور جست‌وجوگر پارسی جو بیان داشت: مدت زمان زیادی است که جای خالی یک آنالیزور اختصاصی و کارآمد به‌منظور تحلیل وضعیت صفحات اینترنتی پارسی‌زبان احساس می‌شود، چرا که سرویس‌های مشابه خارجی علاوه بر آنکه اطلاعات و دانش کافی از گراف وب فارسی ندارند، به تعداد زیادی از سایت ها و مراجعاتی که در درون شبکه اینترانت کشور قرار دارند نیز دسترسی ندارند.
 
او با اشاره به اینکه تا پیش از این هیچ تحلیل صحیحی از نرخ دیده شدن در فضای مجازی در کشور وجود نداشت، افزود: در دنیا سایت‌های متعددی به‌منظور سنجش صفحات اینترنتی وجود دارد اما هیچ کدام از این سرویس ها تاکنون به طور تخصصی در حوزه سایت‌های فارسی زبان ورود پیدا نکرده‌اند؛ درحالی که سرویس شاخص نه‌تنها می‌تواند برای کاربران ایرانی مثمر ثمر باشد بلکه برای کشورهای فارسی زبان منطقه نیز اثر بخش خواهد بود.
 
وی تاکید کرد: خزش میلیاردها صفحه در طول چندین سال و دانش گسترده پارسی‌جو از وب فارسی مهم‌ترین عواملی است که "شاخص" را به اولین و تنها سرویس ایرانی مبدل ساخته که قادر است آماری با کیفیت بالا را در اختیار کاربران قرار دهد.
 
وی خاطرنشان کرد: شاخص این امکان را به کاربر می دهد تا تعداد صفحات خزش شده و ایندکس شده سایت خود و همچنین نحوه دیده شدن آن را در جستجوگر پارسی‌جو مشاهده کند تا در صورت لزوم بهینه‌سازی‌های لازم را برای بهتر دیده شدن در قدرتمند‌ترین جستجوگر ایرانی انجام دهد. به کمک شاخص می‌توان از تعداد سایت‌هایی که به سایت‌ مورد نظر لینک داده‌اند، مطلع شد و امتیاز آن سایت  را در مقایسه با دیگر وب‌سایت‌ها مشاهده کرد؛  علاوه بر موارد اشاره شده، شاخص، میزان استقبال کاربران از صفحات اینترنتی را از طریق نمایش تعداد کلیک‌هایی که بر روی این صفحات انجام گرفته شده است را ارایه می‌دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.