سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

August 28, 2016
13:51 یکشنبه، 7ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79401

آپدیت سالیانه ویندوز 10 باز هم مشکل ساز شد

آپدیت سالانه ویندوز ۱۰ مدتی پیش عرضه شد و مایکروسافت عنوان کرده بود که اکثر مشکلات این نسخه را در این بروزرسانی برطرف کرده است. اما مدتی نگذشت که کاربران مختلف گزارش‌هایی از مشکلات این بروزرسانی را منتشر کردند که اکثر آنها به مشکلات هماهنگی این نسخه از ویندوز با سخت‌افزار مربوط می‌شد. اخیرا نیز مشکل جدیدی از این بروزرسانی منتشر شده است.
 
بروزرسانی سالانه‌ی مایکروسافت برای ویندوز ۱۰ باز هم مشکل‌ساز شد. این بار کاربران کتاب‌خوان‌های Kindle مشکلاتی جدی با این بروزرسانی پیدا کرده‌اند. در گزارش‌های کاربران آمده است که برخی دستگاه‌های Paperwhite و Voyager کیندل، در هنگام اتصال به ویندوز ۱۰ باعث ظاهر شدن صفحه‌ی آبی مرگ یا BSOD می‌شوند.
 
دلیل این مشکل هنوز مشخص نیست اما مایکروسافت اعلام کرده که در حال تلاش برای رفع آن است. این شرکت در فروم پشتیبانی خود درباره‌ی این ایراد گفته است: "ما از مشکل ایجاد شده برای برخی دستگاه‌های Voyager و Paperwhite مطلع هستیم. این مشکل پس از بروزرسانی ویندوز کاربران به نسخه‌ی سالانه‌ی ویندوز ۱۰ بوجود آمده است."
 
هنوز راه حلی اساسی برای این مشکل ارائه نشده اما برخی کاربران عنوان کرده‌اند که با اتصال دستگاه کیندل خود قبل از بوت شدن کامپیوتر، توانسته‌اند این مشکل را حل کنند. اما اگر دستگاه پس از بوت شدن ویندوز به آن وصل شود، باعث قفل شدن و ظاهر شدن صفحه‌ی آبی مرگ می‌شود.
 
این سومین بار است که مشکلی این چنین در ارتباط با آپدیت سالانه ویندوز ۱۰ منتشر می‌شود. اکثر این مشکلات ارتباط نزدیکی با اتصالات سخت‌افزاری دارند. اواسط ماه آگوست، تعدادی از کاربران گزارشی مبنی بر قفل شدن ویندوز پس از لاگین کردن منتشر کردند. مایکروسافت اعلام کرد که این مشکل در دستگاه‌هایی اتفاق می‌افتد که ویندوز آنها در SSD نصب شده و اطلاعات دیگر در درایو هارد ذخیره شده‌ است. مشکل دیگری که مدتی بعد منتشر شد، قفل کردن دستگاه در زمان استفاده از وبکم بود. مایکروسافت در این زمینه دو نوع از فشرده‌سازی تصویری را به عنوان دلایل این مشکل عنوان کرد.
 
یکی از دلایل ایجاد شدن مشکلات سخت‌افزاری در بروزرسانی‌های ویندوز ۱۰، برنامه‌ی اینسایدر مایکروسافت است. کاربران شرکت‌کننده در این برنامه، برای آزمایش نسخه‌های مختلف ویندوز داوطلب می‌شوند. مایکروسافت به این کاربران اعلام می‌کند که به خاطر مشکلات عدم پایداری، بهتر است نسخه‌های آزمایشی را در سیستم‌های اصلی خود استفاده نکنند. به همین دلیل این کاربران از ماشین‌های مجازی برای تست ویندوز استفاده می‌کنند و همین امر باعث می‌شود تا مشکلات ارتباط بین ویندوز و سخت‌افزار، به طور کامل در این آزمایش‌ها نمایان نشود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.