اینترنت و شبکه

دولت الکترونیک

فناوری اطلاعات

August 29, 2016
9:16 دوشنبه، 8ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79416

معاون اول رئیس جمهور: دولت همراه را باید زودتر مستقر می‌کردیم/شبکه ملی اطلاعات سد راه دسترسی آزاد به اطلاعات نیست

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه دولت همراه را باید زودتر مستقر می‌کردیم، گفت: شبکه ملی اطلاعات سد راه دسترسی آزاد به اطلاعات نیست
 
اسحاق جهانگیری در مراسم افتتاح فاز نخست شبکه ملی اطلاعات با بیان اینکه هیچ نظامی در عصر کنونی نمی تواند خود را از عصر اطلاعات جدا کند، گفت: طبیعی است هر فرصت بزرگی می تواند تهدیداتی با خود داشته باشد و در واقع در دنیای امروز نمی توان پدیده ای فناوری محور را نام برد که تهدید به همراه نداشته باشد.
 
معاون اول رئیس جمهور افزود: مهم این است که در برابر تهدیدات سردرگم، گریزان و دلواپس نشویم. باید توانمندسازی های لازم را در زمینه فرهنگی و اجتماعی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه در مقابل این تحولات تنها قدرت اصلی که ما را مقاوم می کند، قدرت فرهنگی است، ابراز کرد: طراحی شبکه ملی اطلاعات مهمترین قدم در راه دسترسی آسان و ایمن به محتوای شبکه ای است.
 
او افزود: حجم سرمایه گذاری ها در راستای بهره برداری این پروژه حدود 20 هزار میلیارد تومان بوده که 20 درصد آن توسط دولت انجام شده است.
جهانگیری تصریح کرد: شبکه ملی اطلاعات سد راهی برای دسترسی آزاد به اطلاعات نیست و دولت تمام تلاش خود را کرد تا مردم دسترسی آزاد به داشته باشند و تمام آیین نامه ها را در این راستا تصویب کرد تا دستگاه ها اطلاعات خود را به صورت شفاف در آن قرار دهند.
 
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه طبق برنامه پنجم توسعه می بایست تا سال گذشته دسترسی 60 درصد خانوارهای کشور به پهنای باند پرسرعت محقق می شد، گفت: دولت الکترونیکی و همراه را باید زودتر مستقر می کردیم; نیازمند ده ها سامانه الکترونیکی در بخش های کشور هستیم.
وی افزود: باید به سرعت دولت همراه را در جهت ایجاد رفاه و رضایت مردم ایجاد کنیم هرچند که زیرساخت ها تا حد قابل قبولی ایجاد شده است.
 
او با بیان اینکه برخی گمان می کردند ایران جزو معدود کشورهاست که این شبکه را در راستای موضوعات امنیتی راه اندازی می کند، گفت: خیلی از کشورها این شبکه را برای خود راه اندازی کرده اند تا کمکی برای توسعه ملی آنها باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.