تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

لبه تکنولوژی

September 2, 2016
16:07 جمعه، 12ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79517

خودنمایی روبات های کروی و ساعت هوشمند با ردیاب ضربان قلب

نسل دوم روبات های کروی Sphero و ساعت هوشمند Withings Steel HR با ردیاب ضربان قلب در نمایشگاه آیفا 2016 رونمایی شدند.
 
 
نمایشگاه سالانه آیفا یکی از معتبرترین نمایشگاه های تجهیزات الکترونیکی است که در آن بهترین گوشی های هوشمند، انواع تبلت، کامپیوترهای شخصی، تلویزیون ها و تجهیزات پوشیدنی معرفی و رونمایی می شوند. اولین کنفرانس آیفا در سال 1924 برگزار شد و این رخداد در سال 1939 به یک نمایشگاه سالانه بدل شد.
 
***رونمایی از نسل جدید روبات های کروی Sphero
نسل دوم روبات Sphero که با عنوان BB-8 از آن رونمایی شد، یک روبات کروی کوچک است که با استفاده از یک مچ بند دیجیتالی مجهز به فناوری بلوتوث کنترل می شود. 
 
این مچ بند که ظاهری عجیب دارد، با عنوان Force Band شناخته می شود و روی آن دکمه ای تعبیه شده که امکان روشن و خاموش کردن روبات، همگام سازی آن با برنامه و تغییر حالات حرکت آن را فراهم می کند. این روبات مثل نمونه های قبلی، به یک دستگاه شارژ بی سیم مجهز است، اما در مقایسه با آن ها ظاهری کهنه تر دارد.
 
این روبات از دو قسمت سر و بدنه تشکیل شده است که با استفاده از نیروی مغناطیسی به هم متصل می شوند. قسمت سر روبات چرخ های کوچکی دارد که امکان حرکت مستقل را برای آن فراهم می کنند. 
 
برای کاربرانی که در حال حاضر نمونه های قبلی روبات Sphero را در اختیار دارند، مچ بند کنترل کننده روبات با قیمت 80 دلار عرضه شده است. اما برای خریداران جدید، بسته حاوی روبات، دستگاه شارژ و سیم های USB مربوطه و مچ بند Force Band مجموعا به قیمت 200 دلار عرضه شده است. 
 
***ساعت هوشمند Withings Steel HR 
شرکت Withings از یک ساعت هوشمند موسوم به Steel HR رونمایی کرد که برای اولین بار یک ساعت آنالوگ را با ردیاب ضربان قلب ادغام کرده است. 
 
سال گذشته این شرکت ساعت Activite را رونمایی کرد که ظاهری شبیه به ساعت های آنالوگ داشت، اما در باطن یک ساعت دیجیتالی هوشمند بود. امسال این شرکت یک گام به جلو برداشته و ویژگی جدیدی را به ساعت خود اضافه کرده است تا امکان اندازه گیری ضربان قلب کاربر را هم در اختیار بگذارد. همچنین یک نمایشگر دیجیتالی را روی صفحه ساعت اضافه کرده است تا ضربان قلب، شدت فعالیت و پیغام هایی را برای کاربر نمایش دهد. 
 
این ساعت در دو مدل 38 میلیمتری با دو رنگ سیاه و سفید و مدل 42 میلیمتری به رنگ سیاه عرضه شده است. این ساعت از یک باتری قابل شارژ بهره می برد که طول عمر آن در صورت ردگیری فعالیت ها و ضربان قلب کاربر به صورت شبانه روزی، به 25 روز می رسد. پس از آن هم با فعال شدن حالت کم مصرف و صرفا اندازه گیری تعداد گام ها، میزان خواب کاربر و نمایش زمان، 20 روز دیگر بدون نیاز به شارژ مجدد کار خود را ادامه دهد. 
 
ساعت Steel HR ضد آب بوده و حتی در هنگام شنا نیز قابل استفاده است. قرار است این ساعت هوشمند در ماه اکتبر با قیمت 180 دلار (مدل 38 میلی متری) یا 200 دلار (مدل 42 میلیمتری) عرضه شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.