اپراتورها

تلفن همراه

September 4, 2016
13:22 یکشنبه، 14ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79574

رگولاتوری انگلستان: اپراتور تامین‌کننده زیرساخت سیم مسی (openreach)، به لحاظ حقوقی باید کاملا از اپراتور مخابراتی غالب (BT) جدا شود

سازمان رگولاتوری انگلیس (Ofcom) به‌منظور “جداشدن حقوقی”  از  شرکت مخابرات انگلیس (BT/بریتیش تلکام) پیشنهاد کرده است تا اصلاحاتی در بخش عمده‌فروشی شرکت مخابرات انگلیس (openreach) صورت گیرد. شرکت مخابرات انگلیس، openreach را در سال ۲۰۰۵ راه‌اندازی نمود تا فعالیت‌ شبکه‌های عمده‌فروشی خود را سازمان‌دهی کند. به‌منظور تسهیل فراگیر شدن پهن‌باند، آفکام اعلام کرد که openreach نیاز به بازسازی دارد تا نه‌فقط برای عملیات خرده‌فروشی شرکت مخابراتی بلکه در جهت منافع تمام مشتریان کار کند… درباره Openreach بیشتر بدانیم
 
این بدان معناست که این شرکت، هیئت‌مدیره خود را با اکثریت مدیران غیر اجرایی و با مشاوره سازمان رگولاتوری انگلیس (آفکام) که اگرچه نماینده شرکت مخابرات (BT) نیستند، اما توسطBT منصوب می‌نماید. و مدیریت کمپانی به‌جای شرکت مخابرات انگلستان به این هیئت پاسخگو خواهند بود. تمام کارکنان نیز به‌جای شرکت مخابرات به‌وسیله اپن‌ریچ استخدام می‌شوند.
“openreach” شبکه فیزیکی و دارایی‌‌های خود را خواهد داشت و استراتژی و عملیات سالانه خود را به‌طور مستقل کنترل می‌کند.علاوه بر این شرکت ملزم است تا در سرمایه‌گذاری‌های بزرگ به‌طور رسمی با مشتریانی مانند Sky و TalkTalk مشورت کند.
 
“Openreach” یک شبکه مخابراتی و از زیرمجموعه های شرکت مخابرات انگلستان است که سیستم کابل‌های تلفنی را در اختیار داشته و تقریباً تمام اماکن تجاری (مشاغل) و منازل را در انگلستان به شبکه پهن‌باند و تلفن ملی متصل می‌کند. این شرکت زیرمجموعه گروه BT شرکت مخابرات انگلستان است. اپن‌ریچ در سال ۲۰۰۶ به دنبال توافقی میان BT و رگلاتور مخابراتی انگلستان، آفکام بنیاد نهاده شد تا به‌موجب قوانین ۲۰۰۲ شرکت‌ها، اقدامات مشخصی را انجام دهد تا اطمینان حاصل شود که اپراتورهای مخابراتی رقیب دسترسی یکسانی به شبکه محلی BT (شرکت مخابرات بریتانیا) دارند.
 
به گفته سازمان رگولاتوری انگلستان،، مدل پیشنهادی “بدون تحمیل هزینه و ایجاد اختلال، برای مشتریان، که به جدا شدن کامل کمپانی‌ها مرتبط هستند، استقلال بیشتری را از گروه مخابرات انگلیس برای Openreach به ارمغان می‌آورد”. برنامه‌های آفکام پیش از تصمیم‌گیری نهایی برای اجرائی شدن توسط مخابرات انگلیسBT، تا ۴ اکتبر (۱۳ مهر) در معرض مشاوره عمومی خواهد بود.
 
شرکت مخابرات انگلیس(BT) به‌صورت داوطلبانه افزایش استقلال مدیریت را در openreach پیشنهاد داد ولی سازمان آفکام آن را کافی ندانست؛ تغییرات عمده پیشنهادشده توسط شرکت مخابراتی BT شامل ایجاد هیئت مدیره اپن‌ریچ با ریاست مستقل و اکثریت اعضای مستقل، سهم بزرگ‌تری از مسئولیت‌های استراتژیک عملیاتی و بودجه‌ای، بهبود فرآیند مشاوره با صنعت درزمینهٔ برنامه‌های سرمایه‌گذاری در آینده می‌باشد.
 
BT بیان داشته که طرح پیشنهادی این شرکت به نگرانی‌های فزاینده در گزارش اخیر کمیته پارلمانی می‌پردازد و همچنین تمام اهداف موردنظر آفکام را برای تقویت استقلال openreach در ماه فوریه برآورده می‌سازد. این شرکت همچنین از آفکام درخواست نموده است تا اقدامات موردتوافق خود در رابطه با جداسازی کاربردی را تغییر دهد تا شرکت مخابرات انگلیس بتواند با تغییرات پیشنهادی به جلو حرکت کند.
بااین‌حال Ofcom اعلام کرده که طرح پیشنهادی مخابرات انگلیس(BT) به‌طور کامل به نگرانی‌های این سازمان نپرداخته است، برای مثال تبدیل “openreach” به یک کمپانی مستقل و امکان مذاکرات محرمانه آن با مشتریان خود بدون نظارت مخابرات انگلیس.
 
آفکام اعلام نموده که این سازمان پیشرفت‌هایی را نیز درزمینهٔ سایر عناصر بازبینی مقررات خود داشته است. این سازمان گفتگوهایی را درزمینهٔ ارائه جبران خودکار به مشتریان در زمانی که سرویس آن‌ها به مدت کوتاهی قطع می‌شود با اپراتورها انجام داده است و به‌زودی برنامه‌هایی را درزمینهٔ تسهیل تغییر خط ثابت و ارائه‌سرویس‌های تلویزیون کابلی به مشتریان ارائه خواهد کرد. این سازمان در اواخر امسال الزامات حداقلی سخت‌گیرانه‌تری را برای openreach وضع خواهد کرد تا معایب خود را اصلاح و خطوط جدید را با سرعت بیشتری نصب کند.
 
از ۳۱ ژوئیه (۱۰ مرداد) قوانین جدیدی به اجرا درخواهند آمد که به ارائه‌دهندگان خدمات مخابراتی حقوق بیشتری را برای دسترسی به زیرساخت‌های فیزیکی خواهند داد. این اقدامات طراحی‌شده‌اند تا هزینه اجرای شبکه‌های پهن‌باند را با به اشتراک گذاشتن دسترسی به زیرساخت‌ها در بخش‌های مختلف، کاهش دهند. همچنین در هفته گذشته، Openreach اولین طرح خود را برای یک پایگاه داده آنلاین جهت کمک به سایر اپراتورها برای دسترسی به آن ارائه داد. به‌گفته Ofcom، این سازمان جزئیات بیشتری را در مورد بهبود دسترسی در پائیز امسال اعمال خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.