اپلیکیشن

تلفن همراه

September 4, 2016
17:48 یکشنبه، 14ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79589

اپل اپلیکیشن های ناکارآمد و اپ هایی که بروزرسانی نمی شوند را از اپ استور حذف می‌کند

امروز کمپانی اپل در یک ایمیل عمومی به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های iOS اعلام کرده است که این شرکت قصد دارد به زودی اپلیکیشن‌های ناکارآمد و مشکل‌دار و نیز اپلیکیشن‌هایی که مدت‌ها است بروزرسانی نشده‌اند را از فروشگاه اپ‌استور حذف کند.
 
فروشگاه اپ‌استور امروزه شامل تعداد بسیار زیادی اپلیکیشن و بازی مختلف است که روزانه توسط میلیون‌ها کاربر مورد استفاده قرار می‌گیرند و بسیاری از این اپلیکیشن‌ها همیشه به طور منظم توسط توسعه‌دهندگان خود بروزرسانی‌های جدیدی دریافت می‌کنند. در طول هشت سالی که از عمر فروشگاه اپ‌استور می‌گذرد، تعداد بسیار زیادی اپلیکیشن از کار افتاده و رها شده وجود دارد که دیگر نه کاربردی دارند و نه توسط توسعه‌دهندگان بروزرسانی می‌شوند.
 
همین دلیل باعث شده تا فضای قابل توجهی از فروشگاه مورد اشاره توسط چنین اپلیکیشن‌هایی اشغال شود و این در حالی است که به جای چنین مواردی، می‌توان اپلیکیشن‌های بهتری را جا داد. حال نیز اپل تصمیم گرفته تا اپ‌استور را پاکسازی کند و از حالا به بعد، توسعه‌دهندگان باید اپلیکیشن‌هایی که مدت‌ها است بروزرسانی نشده یا کارایی خود را از دست‌ داده‌اند بروزرسانی کنند و برای این کار یک ماه فرصت باقی مانده است. این در حالی است که اپلیکیشن‌هایی که به محض اجرا با مشکل مواجه شده و به اصطلاح کرش می‌کنند، خیلی زودتر از اپ‌استور حذف خواهند شد.
 
این پاکسازی که اوایل یا اواخر بهار به طور کامل انجام خواهد شد، به منظور کمک به کاربران آیفون، آی‌پد و آی‌پادتاچ در نظر گرفته شده و پس از این عمل، تمام اپلیکیشن‌های در دسترس فعال و کاربردی خواهند بود. بر اساس سیستم‌ رتبه‌بندی اپ‌استور، هم اکنون نیز می‌توان به راحتی اپلیکیشن‌های جدید و بروز و نیز اپلیکیشن‌هایی که ارزش دانلود کردن دارند را پیدا کرد، اما در صورتی که اپلیکیشن‌های اضافه و ناکارآمد از این فروشگاه حذف شوند، مسلما یافتن موارد دلخواه بسیار آسان‌تر خواهد شد.
 
صبح امروز ایمیلی از جانب اپل برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های موجود در اپ‌استور ارسال شده که طی آن شرکت یاد شده اعلام کرده که حداکثر نام قابل انتخاب برای هر اپلیکیشن به ۵۰ کاراکتر کاهش یافته است. این تصمیم از آنجا گرفته شده که برخی از توسعه‌دهندگان به صورت عمدی نام‌های طولانی‌تری را برای اپلیکیشن‌ها و به خصوص بازی‌های iOS در نظر می‌گیرند تا از این طریق جایگاه بهتری در رتبه‌بندی اپ‌استور به دست آورده و در نتیجه کاربران بیشتری داشته باشند. با محدود کردن نام هر اپلیکیشن به ۵۰ کاراکتر، کوپرتینویی‌ها امیدوار هستند تا از این ترفند توسعه‌دهندگان جلوگیری کرده و احتمال تقلب در رتبه‌بندی اپلیکیشن‌ها را به حداقل برسانند.
 
تصمیم جدید اپل که در بالا به آن اشاره کردیم از روز هفتم سپتامبر (۱۷ شهریور) عملی خواهد شد و از این تاریخ به مدت ۳۰ روز زمان در اختیار توسعه‌دهندگان است تا اپلیکیشن‌ها و بازی‌های خود را بروزرسانی کنند و به این طریق از حذف شدن آن‌ها جلوگیری به عمل آورند. همانطور که احتمالا می‌دانید زمان عملی کردن تصمیم جدید اپل برای حذف اپلیکیشن‌ها و بازی‌های ناکارآمد و رها شده، دقیقا همزمان با تاریخ معرفی آیفون‌ ۷ است. با عرضه‌ی نسخه‌ی نهایی عمومی سیستم‌عامل iOS 10 که به احتمال زیاد روز ۱۷ شهریور انجام می‌شود، کمپانی اپل فرصت مناسبی دارد تا فروشگاه نرم‌افزاری محبوب خود را نیز از وجود آیتم‌های غیرکاربردی و قدیمی، پاکسازی کند.
 
نظر شما در مورد این اقدام اپل چیست؟
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.