تلفن همراه

گوشی

September 4, 2016
18:44 یکشنبه، 14ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79592

مشخصات و تصویر گوشی شیائومی ردمی 4 در TENAA رویت شد

گوشی‌هوشمند ردمی ۴ که یک ماه قبل در بنچمارک GeekBench رویت شده بود، حالا تاییدیه‌ی TENAA را هم دریافت کرده و به همین سبب جزئیات بیشتری از آن در دسترس قرار گرفته است.
 
گوشی‌هوشمند شیائومی ردمی نوت ۴ هفته‌ی گذشته رسما رونمایی شد و دو مدل از این فبلت اقتصادی توسط اپراتور China Mobile به مشتریان عرضه شده است. در زمان معرفی گوشی‌هوشمند یاد شده، بسیاری گمان می‌کردند که شیائومی از گوشی‌هوشمند ردمی ۴ نیز رونمایی خواهد کرد اما این اتفاق در آن زمان رخ نداد. گوشی‌ ردمی ۴ حدود یک ماه قبل در بنچمارگ گیک‌بنچ رویت شد و بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط این بنچمارک، مشخص شده که محصول مورد بحث از پردازده‌ی اسنپدراگون ۶۲۵ بهره خواهد برد و حافظه رم آن نیز ۳ گیگابایت اعلام شد. حالا هم این دستگاه تاییدیه رگولاتوری چین (TENAA) را دریافت کرده و بر اساس اطلاعات جدید بدست آمده از این تاییدیه، چیپ پردازشی ردمی ۴ ساخت شرکت مدیاتک است.
 
شماره‌ی مدل گوشی‌هوشمند مورد اشاره، 201606 بوده و ظاهرا در رنگ طلایی و نقره‌ای عرضه خواهد شد. همانطور که قبلا هم در خبر مرتبط با این محصول گفته شده بود، طراحی آن شبیه به ردمی نوت ۴ بوده و مکان قرار گیری دوربین و خطوط آنتن نیز با ردمی نوت ۴ یکسان است. البته فبلت ردمی نوت ۴ نیز چندان شبیه به یک محصول رده بالا نیست.
 
همانطور که پیش از این نیز اعلام شده بود، ردمی ۴ از یک نمایشگر ۵ اینچی بهره می‌برد و رزولوشن آن نیز فول‌اچ‌دی است. از آنجا که نمایشگر نسل قبلی این محصول نیز ۵ اینچی بود ولی رزولوشن ۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل را ارائه می‌داد، ارتقای رزولوشن یکی از بروزرسانی‌های قابل توجه در گوشی‌هوشمند ردمی ۴ است. اما ظاهرا چیپ پردازشی این محصول Heilo P10 مدیاتک خواهد بود ولی با این وجود گفته می‌شود احتمال عرضه‌ی مدل دیگری این دستگاه یاد شده با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۲۵ نیز وجود دارد.
 
در کنار مشخصات فوق، گوشی‌هوشمند ردمی ۴ احتمالا ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی ذخیره‌سازی خواهد داشت. دوربین جلو و پشت این محصول نیز ۱۳ مگاپیکسلی بوده و باتری آن هم ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعت ظرفیت دارد. بر اساس اطلاعات جدید بدست آمده از گوشی یاد شده، این دستگاه به مادن قرمز نیز تجهیز شده و از آنجا که در ردمی ۳ نیز شاهد ارائه این ویژگی بودیم، بنابراین حضور آن در نسل کنونی چندان هم تعجب برانگیز نیست. با توجه به تصویر منتشر شده از ردمی ۴، این مورد نیز تایید می‌شود که این گوشی‌هوشمند از سنسور اثرانگشت نیز بهره خواهد برد. همانطور که انتظار می‌رود سیستم‌عامل این محصول نیز اندروید ۶.۰ مارشمالو اعلام شده است.
 
از آنجا که گوشی‌هوشمند ردمی ۴ در TENAA رویت شده، انتظار داریم که این دستگاه به زودی رسما معرفی شود. قیمت اعلام شده برای محصول مورد اشاره نیز حدود ۱۰۵ دلار خواهد بود.
 
نظر شما در مورد این گوشی‌هوشمند چیست؟ 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.