اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

September 5, 2016
10:58 دوشنبه، 15ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79605

با IFA 2016/ خانه های هوشمند و اینترنت اشیا پربارتر از سال های قبل در آیفا 2016

نمایشگاه آیفا 2016 عرصه رقابت بسیاری از شرکت های بزرگ برای رونمایی از محصولات خود در زمینه خانه های هوشمند است.
اینترنت اشیا و خانه های هوشمند بر پایه اتصال اشیا به اینترنت و به یکدیگر و امکان استفاده از برنامه های مختلف برای کنترل و مدیریت هرچه بهتر اشیا اشاره دارد که در سال های اخیر مورد توجه محققان قرار گرفته است.
 
            
 
**همکاری شرکت LG با آمازون برای توسعه خانه های هوشمند
شرکت لوازم الکترونیکی ال جی در حال توسعه اکوسیستمی مطابق با خانه های هوشمند است و در این راستا با شرکت های بزرگی از جمله آمازون همکاری کرده است.
 
شرکت ال جی اعلام کرد که از دستیار صوتی شرکت آمازون به نام Alexa، برای اتصال لوازم خانگی خود به اینترنت استفاده کرده است. این دستیار صوتی در حسگر شرکت ال جی به نام SmartThinQ استفاده شده است که ارتباط لوازم خانگی با یکدیگر و با اینترنت را فراهم می کند. متخصصان شرکت ال جی معتقدند توسعه اینترنت اشیا با مشارکت شرکای حرفه ای در این زمینه به هدف نزدیکتر می شود.
 
** رونمایی شرکت دی لینک از تجهیزات متناسب با خانه های هوشمند
شرکت دی لینک از آخرین مجموعه تجهیزات خانگی هوشمند خود از جمله دوربین های نظارتی، روترهای Wi-Fi و فناوری های خودکارسازی امور منزل، در نمایشگاه IFA رونمایی کرد. 
 
در کنار مجموعه وسیعی از دوربین های نظارت خانگی مجهز به فناوری 180 درجه Wide Eye، روتر DIR-895L با استفاده از 8 آنتن خارجی پرتوان و فناوری Wi-Fi بهبود یافته، قادر است پهنای باندی معادل 5.300 مگابیت بر ثانیه را با ثبات کافی در تمام منزل در اختیار قرار دهد. 
 
نمایشگاه آیفا یکی از معتبرترین نمایشگاه های تجهیزات الکترونیکی است که در آن بهترین گوشی های هوشمند، انواع تبلت، کامپیوترهای شخصی، تلویزیون ها و تجهیزات پوشیدنی معرفی و رونمایی می شوند. تاریخ برگزاری این رویداد دوم تا هفتم سپتامبر است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.