لبه تکنولوژی

September 5, 2016
12:54 دوشنبه، 15ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79614

با IFA 2016/ ماشین لباسشویی ۲ در/ مشاهده تصاویر درون یخچال در موبایل

کمپانی کره ای در نمایشگاه برلین آلمان (ایفا ۲۰۱۶) از جدیدترین نسل کالاهای دیجیتالی همچون یخچال و لباسشویی رونمایی کرد.
شرکت سامسونگ در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۶ جدیدترین محصولات خود در حوزه لوازم خانگی را با بهره‌گیری از تکنولوژیهای روز برای توسعه زندگی هوشمند رونمایی کرد.
 
ماشین لباسشویی با دو در
سامسونگ با دوسری جدید از ماشین لباس‌شویی‌های ادواش (AddWash) خود وارد برلین شد. این دو سری جدید به نام‌های اسلیم (Slim) و خشک‌کن کمبو (Washer-Dryer Combo) در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۶ رونمایی و به زودی روانه‌ بازارهای جهانی خواهند شد.
 
ماشین لباس‌شویی‌ ادواش مدل اسلیم یک در اضافه دارد که به وسیله آن  می‌توان پس از روشن کردن دستگاه، لباس‌های جا مانده را به فرآیند شست‌وشو اضافه کرد. این ویژگی به گفته بی‌اس سئو، معاون اجرایی شرکت سامسونگ الکترونیکس یک راهکار منحصربه‌فرد و کم‌نظیر برای خانواده‌های امروزی و پرجمعیت است که مناسب خانه های کوچک طراحی شده است.
 
در همین حال سری کمبوی ادواش در دو مدل عرضه خواهد شد. از ویژگی‌های جدید و مشترک این دو مدل استفاده از قابلیت ایرواش (Air Wash) است که با کمک آن می‌توان لباس‌ها را از طریق هوای گرم ضدغفونی کرد.
 
سامسونگ از آن جهت این محصولات را شوینده- خشک کننده کمبو می‌نامد که می‌توان از در دوم ادواش در این سری برای اضافه کردن لباس در هنگام خشک‌شویی استفاده کرد. این موضوع می‌تواند در نهایت سبب شود که هزینه‌های خانوار کاهش یابد و انرژی کمتری نیز مصرف شود.
 
 
مدل WD۶۵۰۰K این سری از ادواش‌ها ۹ کیلوگرم ظرفیت دارد. به اضافه اینکه فناوری اکوبابل (Eco Bubble) که امکان شست‌وشو و حباب‌سازی را با آب خنک فراهم می‌کند هم در این مدل وجود دارد. در فناوری اکوبابل فرآیند تبدیل مواد شوینده به حباب با آب‌خنک انجام می‌شود که این موضوع علاوه بر کاهش آسیب بافت لباس‌ها، باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی دستگاه می‌شود.
 
مدل‌های جدید کمبو ادواش‌ها قابلیت Super Speed را دارند که یک راهکار قدرتمند برای شست‌وشوی روزانه لباس‌ها است. در این حالت به دلیل کاهش زمان خشک‌کردن  لباس‌ها، برنامه شست‌وشو در ۵۹ دقیقه به پایان می‌رسد.
 
در همین حال سری اسلیم (Slim) ادواش‌های سامسونگ در سه مدل تولید شده که علاوه بر فناوری اکوبابل، از فناوری Bubble Soak برخوردار هستند. فناوری Bubble Soak برای لکه‌زدایی بهتر لباس‌ها استفاده می‌شود. همچنین موتور اینورتر دیجیتال موجود در ادواش‌های سری اسلیم تضمینی مناسب برای طول عمر بالا و بادوام محصول، صدای بسیار کم در حین شست‌وشو و مصرف بسیار پایین انرژی خواهد بود.
 
اپلکیشن Smart Check یکی دیگر از قابلیت‌های کاربردی مدل اسلیم ادواش‌ است که عیب‌یابی محصول را به سادگی امکان‌پذیر کرده است. با استفاده از اپلیکیشن Smart Check مراحل اولیه عیب‌یابی یا تعمیرات احتمالی دستگاه در زمانی بسیار کم و از طریق این برنامه انجام خواهد شد.
 
یخچالی با فناوری خنک کننده دوگانه
جدیدترین یخچال‌های سامسونگ با فناوری خنک‌کننده دوگانه (Twin Cooling Plus) در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۶ رونمایی شد. این یخچال‌ فریزر با داشتن دو خنک کننده مجزا در قسمت یخچال و فریزری که در پایین آن قرار گرفته رطوبت مواد غذایی را در سطح مطلوبی حفظ می‌کند.
 
فناوری خنک‌کننده این یخچال راه‌حلی بهینه برای حفظ طعم اصلی موادغذایی است. این فناوری دمای یخچال و نوسان آن را با دقت ۵/۰ ± سانتیگراد کنترل می‌کند تا مانند یک سرآشپز مواد غذایی خوش‌طعم و البته غذاهایی لذیذ و خوشمزه در یخچال همیشه با همان رنگ و بوی اولیه باقی بمانند.
 
فامیلی هاب (Family Hub) فریزر پایین به هوشمندی نسل پیشین خود است. سه دوربین تعبیه شده در یخچال، در زمان‌هایی که در یخچال بسته است محتویات درون دستگاه را روی تبلتی که بر روی در آن وجود دارد، نشان می‌دهند و می‌توان به لطف آن از بازکردن‌های متمادی در یخچال جلوگیری کرد و فضای داخل یخچال را از روی تبلت بدون باز کردن در یخچال دید.
 
 
البته امکان مشاهده تصاویر درون یخچال در گوشی‌های هوشمند وجود دارد. با این ویژگی صاحبان یخچال در هر مکانی که باشند می‌توانند با مشاهده مواد غذایی موجود در یخچال از میزان باقیمانده غذاها و خوراکی‌ها مطلع شوند. اپلیکیشن یادآوری غذا (Food Reminder) این امکان را به صاحبان یخچال‌ها می‌دهد که تاریخ انقضای مواد غذایی موجود در یخچال را وارد کنند و بدون باز کردن در یخچال، از روی تبلت زمان انقضای محصولات داخل یخچال را ببینند.
 
تبلت ۲۱.۵ اینچی یخچال‌ امکان تعامل مناسب را برای صاحب یخچال فراهم می‌کند. به گونه‌ای که با استفاده از اپلیکیشن Samsung Smart Home اعضای خانواده می‌توانند عکس‌ها و مطالب خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و حتی با هم‌گام‌سازی تقویم خود بر روی این اپلیکشن از برنامه‌های روزانه یکدیگر باخبر شوند.
 
آشپزخانه‌ها در زمان‌ صرف غذا به مکانی برای جمع‌شدن اعضای خانواده در کنار یکدیگر تبدیل می‌شود. امکان پخش موسیقی و حتی برنامه‌های تلویزیونی در تبلت یخچال این دستگاه را به وسیله‌ای برای سرگرمی خانواده و مهمان‌های خانه شما مبدل می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.