اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

September 6, 2016
6:50 سه شنبه، 16ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79623

ایران کانکت ۲۰۱۶؛ ارتباطی میان تلکام ایران و جهان

قرار است همایش ایران کانکت با هدف ایجاد بستری مناسب برای مشارکت و سرمایه‌گذاری بازارهای بین‌المللی در ایران، امروز سه‌شنبه در تهران برگزار شود.
 
از ۱۰ سال پیش یک شرکت مجری غیردولتی انگلیسی به نام یورومانی (Euromeney) کنفرانس‌هایی در کشورهای مختلف برگزار می‌کند و این کنفرانس سالانه دو بار در آسیا برگزار می‌شود. در این اجلاس مدیران ارشد شرکت‌های فعال درحوزه ICT گرد هم آمده و آخرین اطلاعات پیرامون نوآوری‌ها و فناوری‌های نوین این حوزه مطرح شده و همچنین پتانسیل‌های موجود برای سرمایه‌گذاری در حوزه ICT معرفی می‌شود.
 
به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در گذشته خیلی تلاش شده بود که یکی از این جلسات در ایران انجام شود تا اپراتورها و شرکت‌های ICT توانایی‌های ایران در این حوزه بیشتر آشنا شوند و با شرکت‌های مختلف ایرانی مذاکره کنند، اما به دلیل تحریم‌ها و مشکلات موجود، با این حضور موافقت نمی‌شد.
 
اما با نهایی شدن توافقنامه برجام و درنتیجه لغو اکثر تحریم‌های مالی و اقتصادی علیه ایران در تیر ماه ۱۳۹۴، انگیزه و علاقه بازارهای جهانی برای ورود به ایران به شدت افزایش یافت و سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ بین‌المللی برای ایجاد همکاری‌های دوجانبه و بررسی موقعیت‌های سرمایه‌گذاری به ایران وارد شدند و صنعت مخابرات و ارتباطات ایران نیز با شکوفایی استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوپا، توجه خاص و بسیار زیادی را از سمت سرمایه‌گذاران خارجی به خود جلب کرده است.
 
ایران کانکت (Iran connect) در نظر دارد بستری برای مشارکت و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری بین بخش مخابراتی ایران و بازارهای بین‌المللی را فراهم کند و به عنوان اولین کنفرانس بین‌المللی در نوع خود به شرکت‌های ایرانی و بین‌المللی اجازه خواهد داد از پسابرجام و فضای ایجادشده پس از تحریم‌ها به بهترین نحو استفاده کرده و طرفین از مزیت‌های آن بهره‌مند شوند، بنابراین به نوعی می‌توان آن را اولین شاهراه ارتباطی بازار تلکام ایران با بازارهای بین‌المللی دانست.
 
این کنفرانس فرصتی مناسب برای همکاری‌ها و سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی درحوزه ICT و همچنین استفاده بهینه از ظرفیت ترانزیت دیتا و ایجاد درآمد ملی است و رویکردی فنی اقتصادی دارد. همایش‌های فنی و اقتصادی بین‌المللی در ایران توانمندی‌های کشور در خلال پروژه‌های بزرگ تکنولوژیک را در شرایط پسابرجام معرفی می‌کند.
 
درنهایت به بیان محمود واعظی، سال گذشته با شرکت نمایندگان ما در این اجلاس، آنها با برگزاری همایش در ایران موافقت کردند و امسال یکی از این کنفرانس‌ها به منظور کسب سهم از بازار منطقه‌ای و بین‌المللی برای ایران و با هماهنگی وزارت خارجه و وزارت اطلاعات در ایران برگزار می‌شود. بنابراین باید به اینکه شرکت‌های بزرگ دنیا به ایران می‌آیند و با هم مذاکره می‌کنند و همچنین فرصتی برای شرکت‌های ایرانی برای انجام مذاکرات انجام خواهد شد به صورت مثبت نگاه شود.
 
در این کنفرانس به فرصت‌های رشد درآمدی در صنعت ICT ایران از جمله تلفن‌های همراه، ثابت و بخش‌های مرتبط با اینترنت پرداخته شده و همچنین فرصت مناسبی را برای صنعت مخابرات ایران جهت آشنایی و نشست با شرکت‌های مخابراتی بین‌المللی و سرمایه‌گذاران خارجی فراهم می‌شود.
 
البته برگزاری ایران کانکت حاشیه‌هایی را نیز به همراه داشت، زیرا برگزارکنندگان این همایش خواستار ممانعت حضور برخی از افراد ایرانی که در لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار دارند شده بودند، اما وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره این موضوع و انتقادات و واکنش های مطرح شده بیانیه ای را صادر کرد و با تاکید بر رویکرد فنی و اقتصادی این همایش و سیاسی نبودن آن، از حذف این شرط توسط شرکت مذکور خبر داد.
 
به اعتقاد واعظی حضور شرکت‌های ICT و اپراتورها در ایران توفیقی متعلق به دولت، نظام، رهبری و مردم است و این همایش با جنبه اقتصادی و فنی می‌تواند منجر به سرمایه‌گذاری در ایران شود.
 
کنفرانس ایران کانکت ۲۰۱۶ با میزبانی مشترک Capacity Media، وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران و شرکت ارتباطات زیرساخت از تاریخ شانزدهم تا هفدهم شهریور ماه (۶ و ۷ سپتامبر) در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.