اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

September 6, 2016
6:51 سه شنبه، 16ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79624

انتقال ۶۴ درصد ترافیک اینترنت روی CDN/عبور ۳۰۰۰ میلیارد دقیقه ویدئو از وب

گزارش‌ها حاکی از این است که ۷۳ درصد ترافیک ویدئوی اینترنتی تا سال ۲۰۲۰ از طریق شبکه‌های توزیع محتوا (CDN) به کاربران منتقل خواهد شد.
 
تحقیقات اخیر کمپانی سیسکو در حوزه میزان پوشش فناوری اطلاعات و ابزارهای دیجیتال نشان می‌دهد که تا چهار سال آینده ترافیک ویدئوهای اینترنتی با رشد چهار برابری مواجه خواهد شد و از 33.7 اگزابایت ماهانه به 127.8 اگزابایت تا سال 2020 می‌رسد.
 
تحقیقات نشان می‌‌دهد کل ترافیک ویدئو اینترنتی در سال 2020 بالغ بر 79 درصد کل ترافیک اینترنت را شامل خواهد شد در حالیکه این میزان تا سال 2015 حدود 63 کل ترافیک را تشکیل می‌داده است.
 
تکنولوژی Ultra HD تا چهار سال آینده 15.7 درصد از ترافیک ویدئویی دنیا را به خود اختصاص خواهد داد در حالیکه سهم آن تا سال 2015 حدود 2.3 درصد بوده است.
 
ویدئوهای HD و SD هم به ترافیک 66.5 و 17.8 درصدی از کل ترافیک اینترنتی کاربران عادی تا سال 2020 خواهد رسید.
 
کاربران عادی ترافیک ویدئویی تا سال مذکور حدود 82 درصد از کل کاربران ترافیک ویدئویی را شامل می‌شود و سهم ترافیک آفرینی کسب‌وکارها در سال 2020 نیز به نسبت کل ترافیکی که در اینترنت ایجاد می‌کنند 66 درصد خواهد بود.
 
این آمار در بخش کسب‌وکارها با رشد 22 درصدی و بخش کاربران عادی با رشد 14 درصدی مواجه خواهد شد.
 
پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که تا سال 2020 محتوای ویدئویی موجود روی اینترنت ماهانه به سه هزار میلیارد دقیقه خواهد رسید؛ مشاهده و استریم آنلاین هم به یک میلیون دقیقه در هر ثانیه می‌رسد.
 
گزارش‌ها حاکی از این است که 73 درصد ترافیک ویدئوی اینترنتی تا سال 2020 از طریق شبکه‌های توزیع محتوا (CDN) به کاربران منتقل خواهد شد.
 
64درصد کل ترافیک اینترنتی نیز از طریق شبکه‌های توزیع محتوا در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت و به عبارتی دسترس‌پذیری سرورهای محلی تا این میزان رشد خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.