اپلیکیشن

تلفن همراه

September 6, 2016
15:19 سه شنبه، 16ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79651

دبیر شورای عالی فضای مجازی اعلام کرد: وجود ۱۰۰ هزار کانال در تلگرام/ روزی یک میلیون مطلب ثبت می‌شود

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان این‌که در حال حاضر ۱۰۰ هزار کانال در شبکه تلگرام وجود دارد، گفت: متاسفانه بخش عمده‌ای از استفاده مردم از این فضا برای سرگرمی است.
 
عبدالحسن فیروزآبادی صبح امروز در همایش حمایت از توسعه شبکه‌های اجتماعی بومی به صحبت پرداخته و اظهار کرد: اکنون روزانه در کانال‌های تلگرام یک میلیون و ۲۰۰ هزار مطلب گذاشته می‌شود و متوسط بازدید آنها نیز حدود ۱۴۰۰ بار است که اگر این یک میلیون و ۲۰۰ را در میزان بازدیدهای آن ضرب کنیم رقم بالایی به دست می‌آید.
 
وی ادامه داد: اکنون نیاز به شبکه‌های اجتماعی روز به روز در حال افزایش است و این شبکه‌ها و دسترسی به آنها نیازی ضروری به شمار می‌رود و رسانه‌های مورد توجه آنهایی هستند که می‌توانند ما را هرچه سریع‌تر به تصمیم برسانند و مزایایی در حوزه‌های آموزش، سرگرمی، خدمات و آموزش و غیره نیز داشته باشند.
 
فیروزآبادی با تاکید بر این‌که در ایران شاهد رشد سریع دسترسی به شبکه‌های اجتماعی هستیم، این مسیر را غیرقابل بازگشت دانست و گفت: اکنون در شبکه‌ای مانند اینستاگرام صفحاتی داریم که در برخی موارد ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار لایک دریافت می‌کنند. این مطلب گویای آن است که این فضا به شدت پویاست.
 
دبیر شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: با فرض ۴۰ میلیون گوشی هوشمند در کشور این فضا دارای ۴۰ میلیون بازیگر است که به‌طور روزافزون در حال افزایش بوده و در فعالیت‌هایی از لایک کردن تا کامنت گذاشتن و عضو شدن در شبکه‌های مختلف تا دنبال کردن مطالب حضور دارند و رشد این جمعیت نیز به‌طور ماهانه عددی دو رقمی را در بر می‌گیرد.
 
وی همچنین متذکر شد: با این وجود بخش عمده‌ای از استفاده کاربران از شبکه‌های اجتماعی به موضوعات سرگرمی مربوط می‌شود که این مطلب امری نگران‌کننده است، چرا که حدود ۲۰ میلیارد دلار تجهیزات الکترونیکی تامین شده و حدود ۱۰ میلیارد دلار ارزش گوشی‌های تلفن همراهی است که مورد استفاده قرار می‌گیرد. حال آیا منطقی است که این حجم از سرمایه تنها برای سرگرمی مورد استفاده قرار گیرد.
 
فیروزآبادی در پایان صحبت‌های خود متذکر شد: یکی از خصایص شبکه‌های اجتماعی مردمی‌شدن آنهاست و این آن چیزی است که ما به دنبال آن هستیم و از سوی دیگر امنیت هم موضوعی مهم و ضروری به‌شمار می‌رود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.