تلفن همراه

گوشی

لوازم جانبی

September 9, 2016
15:36 جمعه، 19ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79697

هدست اپل AirPods با گجت‌های دیگر سازگار است

زمانی که اپل از هدست بی‌سیم AirPods خود رونمایی کرد این گونه به نظر می‌رسید که این هدست تنها برای استفاده با گجت‌های iOS طراحی شده است. حضور چیپ W1 که اتصال هدست AirPods به آیفون را بسیار سریع و ساده می‌کند باعث می‌شد که این ایده ناخودآگاه به ذهن همه خطور کند. حتی در متن معرفی این هدست هم آمده که «هدست AirPods نیازمند یک گجت اپل با iOS 10، WatchOS 3 یا macOS Sierra است».
 
خبر خوب این است که اگر از هدست AirPods خوشتان آمده ولی هیچ‌کدام از محصولات اپل را در اختیار ندارید، می‌توانید آن را با گجت‌های غیر اپلی هم استفاده کنید. اپل به وب‌سایت The Verge این گونه گفته که این هدست از آنجاکه در اساس یک هدست بلوتوث است، قادر خواهد بود به‌خوبی با سایر گجت‌ها هم کار کند.
 
تنها نکته‌ی منفی این است که بر اساس اعلام اپل، هدست AirPods هنگام استفاده با سایر گجت‌ها «خواص جادویی خود (راه‌اندازی آسان، انتقال ساده از یک گجت به گجت دیگر، کارایی‌های مربوط به Siri و …) را از دست خواهد داد». در واقع اگر AirPods را با محصولات اپل استفاده نکنید به یک هدست بی‌سیم ساده تبدیل خواهد شد.
 
این که بخواهید ۱۶۰ دلار برای یک هدست بی‌سیم ساده پرداخت کنید به خود شما بستگی دارد. قطعا گزینه‌های ارزان‌تر و بهتری هم وجود دارد. ولی اگر تصمیم دارید از هدست بی‌سیم AirPods در کنار سایر گجت‌ها استفاده کنید چیزی مانع شما نخواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.