تلفن همراه

گوشی

September 13, 2016
8:00 سه شنبه، 23ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79773

حجم دقیق باتری در آیفون های جدید اپل بالاخره مشخص شد

اپل در هنگام معرفی یک محصول در رویدادهایش به تمام مشخصات فنی دستگاه نمی پردازد و از زمان رونمایی، حجم باتری آیفون های جدید یکی از موارد نامشخص در مورد تلفن های هوشمند جدید همین شرکت بوده است ولی اینک به لطف کسب مجوزهای لازم برای آیفون ها جهت حضور در بازار چین، اطلاعات فنی بیشتری از آنها منتشر شده است.
 
در مراسم رونمایی، اپل صرفاً در مورد عمر باتری آیفون های جدیدش عنوان کرد که با هر بار شارژ بین یک الی دو ساعت از نسل قبلی بیشتر عمر می کنند. اکنون ولی مشخص گشته که تعداد میلی آمپرها نیز با افزایش رو به رو شده و آیفون ۷ به یک باتری ۱۹۶۰ میلی آمپری مجهز گشته در حالی که آیفون 6s، مشمول یک باتری ۱۷۱۵ میلی آمپری بود. در مورد نمونه پلاس هم حجم باتری از ۲۷۵۰ به ۲۹۰۰ میلی آمپر افزایش یافته است.
 
جالب است بدانید که دیگر پرچمداری پیدا نمی شود که باتری کمتر از ۲۰۰۰ میلی آمپر به همراه داشته باشد اما هماهنگی سخت افزاری و نرم افزاری موبایل ساخته شده به دست اپل به گونه ای است که می تواند با چنین حجمی، عمر باتری تقریباً قابل قبولی را ارائه نماید.
 
البته اگر به یاد داشته باشید سال گذشته، مشخص شد که حجم باتری آیفون 6s از باتری آیفون ۶ کمتر است. آیفون ۶ اس به باتری ۱۷۱۵ میلی آمپری تجهیز شده بود در حالی که سال ۲۰۱۴، اپل موبایلش را با باتری ۱۸۱۰ میلی آمپری روانه بازار کرد.
 
اکنون حجم باتری آیفون ۷ افزایش یافته در حالی که ضخامت موبایل اپل بیشتر نشده است. علت این موضوع را نیز احتمالاً می توان در حذف درگاه هدفون و بزرگتر شدن فضایی که در اختیار باتری بوده است جستجو کرد. البته همانگونه که ذکر شد، باتری آیفون ۷ پلاس هنوز هم از باتری به کار گرفته شده در آیفون ۶ پلاس کوچک تر است چرا که موبایل ساخته شده در سال ۲۰۱۴، به باتری ۲۹۱۰ میلی آمپری مجهز شده بود اما اکنون جدیدترین موبایل پلاس اپل یک باتری ۲۹۰۰ میلی آمپری دارد.
 
باید صبر کرد و در عمل دید که چیپست A10 اپل که این بار به پردازنده ای چهار هسته ای مجهز شده چگونه می تواند در افزایش کارایی و همچنین افزایش عمر باتری دستگاه موثر باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.