فناوری اطلاعات

دکتر واعظی در دیدار از شرکت نوکیا: بازار ایران، تنها بازار فروش کالا و خرید تجهیزات نیست

منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار از شرکت نوکیا با بیان اینکه بازار ایران، تنها بازار فروش کالا و خرید تجهیزات نیست اظهار کرد: بازنگری در سیاست های شرکت های مذکور و ایجاد افزوده از جمله بومی سازی تولید با مشارکت متخصصان و نیروی کار داخلی ایران یک ضرورت به حساب می آید.
 
روز گذشته دکتر واعظی از شرکت نوکیا واقع در کشور فنلاند در حضور رئیس کل شرکت نوکیا و سایر مقامات این شرکت دیدار کرد.
 
در این دیدار واعظی ضمن مذاکره با مقامات شرکت نوکیا با توجه به سابقه طولانی حضور این شرکت در فعالیت های اقتصادی و صنعتی با شرکت های مخابراتی و ارتباطی کشور ایران از آخرین دستاوردهای تکنولوژی این شرکت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بازدید به عمل آورد.
 
واعظی در این دیدار با اعلام اینکه که ما از شرکت هایی که مایل به انتقال تکنولوژی و اجرای پروژه های مشترک و بومی سازی تولیدات برای بازارهای منطقه ای و کشور باشد استقبال می کنیم اظهار کرد: با توجه به سابقه و تجربه طولانی شرکت نوکیا در بازار ایران در جهت توسعه این همکاری لازم است که بتواند با همکاری و حمایت های دولت فنلاند نسبت به تامین منابع مالی پروژه های مورد نظر با شرکت های دولتی و خصوصی حوزه ICT از جمله اپراتورهای فعال ایرانی مورد نظر حضور خود را در بازار رقابتی ایران با لحاظ شاخصه های تعیین شده در کشور برای سرمایه گذاری تثبیت کند.
 
وی همچنین تأکید کرد: بازار ایران صرفا بازار فروش کالا و خرید تجهیزات نبوده و در فضای ایجاد شده و استقبال شرکت های معتبر متقاضی در حوزهICT ، بازنگری در سیاست های شرکت های مذکور و ایجاد افزوده از جمله بومی سازی تولید با مشارکت متخصصان و نیروی کار داخلی ایران یک ضرورت به حساب می آید.
 
لازم به یادآوری است که شرکت نوکیا از ز بزرگترین شرکت های حاضر در بازار حوزه ارتباطات  و فناوری اطلاعات و شبکه موبایل با بهره گیری از تکنولوژی پیشرفته است.

​​