اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

September 18, 2016
14:33 یکشنبه، 28ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79892

سرمایه‌گذاری مشترک مخابرات و اپراتورهای اینترنت/حل مشکل سرویس‌دهی

رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: برای حل مشکلات ارائه خدمات اینترنت پرسرعت و تلفن در کشور، با اپراتورهای جدید ارتباطات ثابت (FCP )، مدل مشارکتی جدید را در سرمایه گذاری تعریف کردیم.
 
برات قنبری در گفتگو با مهر، در مورد گلایه اپراتورهای جدید بازار اینترنت (FCP ) از عدم دریافت امکانات مخابراتی در برخی از شهرها به دلیل نبود ظرفیتهای زیرساختی مخابرات اظهار داشت: طی جلساتی که با شرکتهای دارای پروانه ارتباطات ثابت (FCP ) و شرکتهای ارائه دهنده اینترنت پرسرعت (PAP ) در هفته های اخیر داشته ایم برای مشارکت در سرمایه گذاری و توسعه اینترنت و تلفن در کشور به نتیجه رسیدیم.
 
وی با بیان اینکه هم اکنون ظرفیت های مخابراتی در اختیار شرکتهای PAP و FCP قرار دارد و به نظر نمی رسد این شرکتها با مشکلی در این زمینه روبرو باشند، اضافه کرد: یکی از مدلهای همکاری شرکت مخابرات ایران با شرکتهای FCP و PAP ، همکاری به صورت حجمی است به نحوی که این شرکتها، نمایندگان مخابرات در استانها هستند و در صورت تقاضای مشتری، سرویس ها را در مراکز مخابراتی ارائه می دهند و مشکلی نیز از این بابت وجود ندارد.
 
رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با تاکید براینکه هم اکنون کاربران حق انتخاب دارند تا اپراتوری که سرویس بهتری ارائه می دهد را برگزینند، ادامه داد: برای استفاده از زیرساختهای مخابراتی و نیز ارائه سرویس مناسب به کاربران، مدل مشارکتی جدیدی با شرکتهای اینترنتی تعیین کرده ایم، به نحوی که دیگر مخابرات و شرکتهای اینترنتی با یکدیگر رقیب نبوده و با هم مشارکت می کنند.
 
قنبری با اشاره به اینکه این مدل مشارکتی جدید هم با شرکتهای FCP و هم با شرکتهای PAP منعقد شده است، خاطرنشان کرد: از سوی دیگر با توجه به مجوز صادر شده برای شرکتهای FCP ، این شرکتها می توانند بدون محدودیت برای زیرساختهای مخابراتی سرمایه گذاری کرده و شبکه ایجاد کنند. به همین دلیل نباید مشکلی در خصوص دریافت امکانات مخابراتی داشته باشند. البته از آنجایی که سرمایه گذاری برای شبکه سازی صرفه اقتصادی ندارد، به نظر نمی رسد این شرکتها قصد انجام آن را داشته باشند.
 
معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه برای راه اندازی یک خط تلفن ثابت حداقل نیازمند ۷۰۰ هزار تومان سرمایه گذاری در کشور هستیم، گفت: این میزان سرمایه گذاری برای شرکت مخابرات ایران، ماهانه تنها حدود ۱۲ هزار تومان بازگشت دارد و این اقتصادی نیست به همین دلیل شرکتهایی که مجوز FCP دارند و می توانند با شبکه سازی و سرمایه گذاری همانند مخابرات، تلفن ثابت و اینترنت واگذار کنند، این سرمایه گذاری را انجام نمی دهند.
 
وی تاکید کرد: با این حال شرکت مخابرات ایران در تمامی مناطقی که ظرفیتهای مخابراتی وجود دارد، این امکانات را در اختیار این شرکتها قرار می دهد. از سوی دیگر براساس مدل مشارکتی جدید، در جاهایی که امکانات وجود ندارد قرار است سرمایه گذاری مشترک صورت گیرد و هم اکنون یکی از طرح های مخابرات، سرمایه گذاری مشترک با اپراتورهای FCP است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.