اپراتورها

تلفن همراه

September 19, 2016
9:07 دوشنبه، 29ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79916

جلسه همراه اول با مدیران متقاضی اپراتورهای مجازی برگزار شد

جلسه مذاکره همراه اول با شرکت هایی که موفق به دریافت موافقت نامه اصولی اپراتوری مجازی (MVNO) شده اند، برگزار شد.
 
جلسه مذاکره و هم اندیشی با 24 شرکتی که توانسته اند موافقت نامه اصولی اپراتوری مجازی را دریافت کنند، امروز با حضور حمیدرضا نیکوفر -قائم مقام مدیرعامل همراه اول-، صادق عباسی شاهکوه -معاون بررسی ‌های فنی و صدور پروانه رگولاتوری- و مدیران شرکت های متقاضی اپراتوری مجازی، به میزبانی شرکت همراه اول برگزار شد.
 
در این نشست قائم مقام مدیرعامل همراه اول با اشاره به اینکه اپراتور اول ارتباطی به عنوان اپراتور غالب بیشترین سهم بازار را در اختیار دارد، گفت: با توجه به شرایط خاص همراه اول و صنعت مخابرات کشور، اپراتور اول معیارهای خاص خود را در زمینه انتخاب شرکت همکار دارد تا این همکاری بتواند به بهترین شکل، مکمل در توسعه خدماتش باشد.
 
نیکوفر با بیان اینکه هم اپراتورها و هم اپراتورهای مجازی چالش های زیادی در این زمینه دارند، گفت: با حمایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اپراتورها و اپراتورهای مجازی، شرایط به سمت توسعه بازار، ایجاد اشتغال و نشاط بازار صنعت مخابرات می رود.
 
در ادامه یاسر رضاخواه -مدیرکل فروش سازمانی شرکت ارتباطات سیار ایران- نیز با اشاره به اینکه راه اندازی اپراتورهای مجازی 3 بازیگر اصلی دارد، گفت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با هدف ایجاد رقابت سالم، اپراتورها به عنوان توسعه دهندگان بازار و اپراتورهای مجازی با هدف ورود به بازار و کسب درآمد، در این حوزه حضور فعال دارند که تنظیم روابط بین این گروه ها، بسیار مهم است.
 
وی با بیان اینکه اکثر شرکت های موفق دنیا در زمینه دیتا فعالیت می کنند، گفت: در بازار ایران صوت و پیامک در مرحله بلوغ است و فعالیت ها در حوزه دیتا هنوز در مرحله نوزادی است. موفقیت در صورتی محقق می شود که اپراتورهای مجازی با ایجاد ارزش افزوده و سرویس های جدیدی که تاکنون وجود نداشته، در بازار تحول ایجاد کنند.
 
صادق عباسی شاهکوه نیز در این جلسه گفت: هدف رگولاتوری این است که رقابت بیشتری ایجاد کند. در این زمینه اپراتورهای مجازی باید بتوانند بازارهای جدید خلق کنند.
 
اپراتور مجازی شبکه تلفن همراه، نوعی اپراتور تلفنی است که خود برخی زیرساخت های مخابراتی برای ارسال مکالمات و داده‌ها را ندارد. این نوع اپراتورها با بستن قرارداد با یک اپراتور دیگر که دارای امکانات برای ارسال مکالمات و داده ‌ها است، خدمات خود را بصورت عمده خریداری کرده و سپس با نشان تجاری و برند خود اقدام به فروش خدمات تلفن همراه، در بازار خرده‌فروشی می‌کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.