تلفن همراه

گوشی

September 19, 2016
10:08 دوشنبه، 29ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79923

سامسونگ سهام خود را در چهار کمپانی بزرگ فروخت

امسونگ سهامش را در چهار کمپانی بزرگ فروخته است تا بتواند در تجارت‌های اصلی خود بیشتر سرمایه‌گذاری کند.
 
کمپانی سامسونگ از جمله برندهایی است که سالیانه هزینه‌های زیادی را در زمینه‌های مختلف از جمله بخش تحقیق و توسعه صرف می‌کند. این غول کره‌ای به تازگی اعلام کرده است به منظور سرمایه‌گذاری بیشتر در تجارت‌های اصلی خود قصد دارد سهامش را در چهار کمپانی بزرگ به فروش برساند.
 
سامسونگ سهام‌دار کمپانی‌های مختلفی چون ASML Holdein NV و Seagate Technology Plc است. این شرکت کره‌ای در بیانیه‌ی اخیر خود اعلام کرده است نیمی از سهام خود در هلدینگ ASML و کل ۴.۲ درصد از سهام موجود در سیگیت را به فروش می‌رساند. همچنین سامسونگ قصد دارد ۰.۷ درصد کل سهام خود در شارپ و ۴.۵ درصد سهمِ Rambus Inc را به فروش برساند.
 
سخنگوی سامسونگ به رویترز گفته است که مجموع فروش این سهام بیش از یک میلیارد دلار خواهد بود ولی از اعلام جزئیات بیشتر شامل زمان فروش سهام خودداری کرده است.
 
بر اساس گزارش رویترز، سامسونگ در حال فروش نیمی از سهام خود در ASML به مبلغ ۶۰۶ میلیون یورو (۶۵۷.۹۹ میلیون دلار) بوده است. ضمن اینکه فروش مجموع سهام این غول کره‌ای در سه کمپانی رامبوس، سیگیت و شارپ نیز ۴۵۶.۴ میلیون دلار بوده است.
 
از آنجا که تمرکز سامسونگ بیشتر روی تجارت‌های اصلی خود بوده و بیشتر منابع را در این بخش هزینه کرده است، سامسونگ الکترونیکس و دیگر زیر مجموعه‌های گروه سامسونگ از توجه پیوسته‌ی این کمپانی بی‌بهره بوده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.