تلفن همراه

گوشی

September 20, 2016
10:17 سه شنبه، 30ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79938

دهقان نیا:عملیاتی شدن طرح رجیستری تلفن همراه نیاز به اجرای پایلوت دارد

مدت هاست تایید و تکذیب های بسیاری درباره پیاده سازی طرح ریجستری از مسئولان کشوری شنیده می شود تا آنجا که تقریبا هیچ اطلاعاتی از زمان اجرای این طرح در دست نیست. پروژه ی طرح ریجستری از سال ۹۴ در کشور کلید خورده است و هدف این طرح جلوگیری از قاچاق کالا و به خصوص تلفن همراه است. در اجرای این طرح  کد تمامی تلفن های همراه ورودی به کشور از طریق گمرک ثبت می شود و اپراتورهای تلفن همراه قادر خواهند بود تنها به تلفن هایی خدمات ارائه دهند که از گمرک عبور کرده و کد آنها در این فرایند در سیستم ثبت شده است.
 
در این راستا حمیدرضا دهقان نیا، مدیر کل ستاد مرکزی مبارژه با قاچاق کالا و ارز خبر از اجرای طرح آزمایشی برای پروژه ریجستری تا پایان سال می دهد. وی معتقد است برای اینکه طرح رجیستری تلفن همراه عملیاتی شود باید به صورت فازبندی و در مرحله ی اول به صورت پایلوت (آزمایشی) اجرا شود.
 
دهقان نیا در راستای اجرای طرح مقابله با قاچاق کالا بیان کرد:
 
«سخت افزار های مورد نظر در اپراتور ها نصب شده  وهمچنین پیوند های ارتباطی مورد نظر برقرار شده است و در جلساتی که با وزارت صنعت و اپراتور ها در حال برگذاری است هرچند کند اما پروژه در حال انجام است».
 
دهقان نیا افزود در حال حاضر ۸۰ درصد تلفن های همراه موجود در بازار کشور به وسیله قاچاق وارد شده اند. وی امیدوار است اجرای این طرح با کمترین اصطکاک برای مصرف کنندگان در سطح ملی اجرایی شود.
 
ناظر پروژه ی طرح مقابله با قاچاق تلفن همراه بیان کرد این طرح در سه دسته بندی واردات رسمی، تجهیزات موجود در دست مصرف کننده و در حال استفاده یا تجهیزات قبلاً خریداری شده و استفاده نشده، و در نهایت تجهیزاتی است که در سطح بازار وجود دارد».
 
وی عنوان کرد ما قصد داریم این طرح را با کمترین آسیب به مصرف کنندگان اجرایی نماییم از این رو نیاز است مردم نیز همکاری های لازم را انجام داده تا در نهایت با اجرایی شدن درست این طرح شاهد ارزش های افزوده این خدمت جدید باشند.
 
دهقان نیا  در ادامه صحبت های خود اشاره نمود که اصول طراحی و اجرای این طرح، اطلاع مصرف کنندگان از قاچاق بودن یا نبودن کالاست وی همچنین اظهار داشت:« جزئیات این طرح به زودی در اختیار عموم قرار خواهد گرفت تا همگان در زمان خرید بتوانند از قاچاقی بودن یا نبودن تلفن همراه خریداری شده مطلع شوند. »
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.