لبه تکنولوژی

September 20, 2016
10:23 سه شنبه، 30ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79940

ربات‌های پرنده حمل کالا به رقابت پرداختند

مسابقه ربات‌های پرنده حمل کالا توسط دیجی‌کالا با حمایت ستاد توسعه علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و همکاری شرکت دانش بنیان شزان در پارک فناوری پردیس برگزار شد.
 
نخستین مسابقه ربات‌های پرنده حمل کالا با شعار «آسمان، نوآوری و آینده» طی دو روز برگزار شد این مسابقات در راستای دست‌یابی به اهداف اقتصاد مقاومتی و با هدف هدایت استعدادهای برتر حوزه رباتیک کشور در مسیر حل نیازها و مشکلات عملیاتی کسب و کارهای ایرانی طراحی شد و متخصصان جوان کشور برای حل چالش‌های تحویل کالا با ربات پرنده به رقابت پرداختند.
 
بنابراین در نخستین روز این مسابقات شرکت‌کنندگان در محل برگزاری مسابقه مستقر شدند تا مستندات طراحی پرنده خود را به تایید شورای ملی برسانند و در روز دوم ربات‌های پرنده 7 تیم شرکت‌کننده در میدان اصلی جهت حمل کالا به رقابت پرداختند. چارچوب کلی مسابقه نیز شامل ثبت‌نام، ارسال اطلاعات فنی، معرفی تیم‌های انتخاب‌شده برای رقابت نهایی، بازدید فنی از تیم‌های شرکت‌کننده، برگزاری کارگاه آموزشی، برگزاری پیش‌مسابقه، برگزاری مسابقه اصلی بود که در بازه زمانی از بهمن‌ماه سال گذشته تا پایان شهریور 95 تعیین شد.
 
همچنین، این مسابقه با حمایت ستاد توسعه علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و همکاری شرکت دانش‌بنیان شزان، پارک فناوری پردیس و نیز دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه شاهرود، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، دانشگاه اصفهان، شرکت توسعه آسمان آترین ایساتیس، شرکت آسمان‌تراشه ایران، شرکت ایرسا آسیا آسمان و شرکت‌‌کنندگان آزاد برگزار ‌شد. 
 
در مسابقه «ربات‌های پرنده» که در سطح حرفه‌ای برگزار شد، متخصصان جوان در دو بخش «ارزیابی طراحی» و «مسابقات میدانی» در زمینه حمل کالا با ربات پرنده به رقابت پرداختند.
 
در همین راستا و بر اساس برنامه‌ریزی شرکت دانش‌بنیان شزان با همکاری دیجی‌کالا و حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش دانش بنیان کارگاه آموزشی ربات‌های پرنده را نیز در شهریور ماه سال جاری برگزار کرد. در این کارگاه که با استقبال قابل توجهی مواجه بود، علاقه‌مندان به ساخت ربات‌های پرنده حمل کالا ثبت‌نام و شرکت کردند و مهارت‌های «مدیریت پروژه، طراحی سیستم و مستندسازی، طراحی پرنده و دینامیک پرواز، طراحی سامانه الکترونیک، کنترل و پیمایش خودکار، تشخیص الگو و اجتناب از برخورد با موانع، جمع‌بندی طراحی سیستم و مستندسازی» آموزش داده شد.
 
همچنین، پیش‌مسابقه ربات‌های پرنده حمل کالا توسط دیجی‌کالا با همکاری شزان در پارک فناوری پردیس برگزار شد، پیش‌مسابقه بخشی از برنامه مسابقه ربات‌های پرنده حرفه‌ای حمل کالای دیجی‌کالا بود که حدود دو هفته مانده به مسابقه اصلی و با حضور 14 تیم در پارک فناوری پردیس برگزار شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.