بازار سرمایه

September 20, 2016
10:31 سه شنبه، 30ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79942

افزایش سرمایه «همراه» تا پایان سال جاری

شرکت همراه اول با توجه به نامتناسب بودن ارزش بازار سهام نسبت به سرمایه شرکت قصد انجام افزایش سرمایه تا پایان سال مالی جاری را دارد.
 
مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری توسعه نور دنا ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: افزایش سرمایه یکی از برنامه های شرکت همراه اول می باشد که انشالله تا پایان سال مالی جاری اجرایی خواهد شد. میزان آن وابسته به محلی است که برای انجامش در نظر گفته خواهد شود و هنوز به طور دقیق مشخص نشده، اما طبق بررسی هایی که تاکنون صورت گرفته این افزایش سرمایه از محل سود انباشته یا آورده نقدی صورت می پذیرد و هیچگونه پیگیری در خصوص انجام افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها انجام نشده است.
 
علی فیاض بخش در ادامه افزود: این افزایش سرمایه به جهت اصلاح ساختار مالی و تعدیل ارزش بازار سهام این شرکت اجرایی می شود، چرا که ارزش بازار سهام "همراه" حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان است در حالی که سرمایه شرکت تنها ۴۰۰ میلیارد تومان می باشد و اصلاً نسبت متناسبی نیست.
 
وی در خصوص مذاکراتی که با سرمایه گذاران خارجی صورت گرفته توضیح داد: همکاری با اورنج به عنوان یک برای انجام همکاری های همراه اول با خارجی هاست، به طور کل در سه لایه مذاکرات با خارجی ها در جال پیگیری می باشد. لایه اول، همکاری در حوزه رومینگ بین المللی است که قبل از تحریم ها از فعالیت های شرکت بوده و از این پس نیز توسعه خواهد یافت، لایه دوم که نسبت به لایه اول عمیق تر است، همکاری استراتژیک که برای انتقال دانش و ایجاد خدمات ارزش افزوده که سایر اپراتورهای فعال در منطقه تجربه آن را دارند، می باشد. لایه نهایی که مهمتر از دو لایه دیگر است، انتقال و خرید سهام یک اپراتور خارجی دیگر می باشد.
 
وی تأکید کرد: همراه اول علاقمند است که در ترکیب سهامداری شرکت های خارجی نیز قرار بگیرد تا وزن سرمایه گذاری های بین المللی خود را نیز افزیش دهد و با انجام این کار تجربه بین المللی کسب کند. علاوه بر این، ساختار درآمدی شرکت که در گذشته تنها به صورت ریالی بوده، شامل درآمد های ارزی نیز شود.
 
فیاض بخش در ادامه محور اساسی و اصلی برنامه های همراه اول را سرمایه گذاری خطر پذیر عنوان کرد و گفت: نسل سوم اپراتورها در شرکت های نوپا و چابک خدماتی با ارزش افزوده بالا و جذاب ارائه می کنند. "همراه" تاکنون در این زمینه فعالیت نداشته است اما اکنون مجوز اساسی برنامه ای خود را در سال ۹۵ سرمایه گذاری خطرپذیر از طریق نسل سوم اپراتورها قرار داده که از طریق شرکت سرمایه گذاری توسعه نور دنا با برند حرکت اول پیگیری های آن را انجام می دهد.
 
وی در خاتمه افزود: جنس سرمایه گذاری خطرپذیر بلند مدت می باشد و انتظار می رود آثار سود و زیانی استفاده از این رویکرد در بازده زمانی بلند مدت در درآمدهای شرکت همراه اول آشکار شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.