سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

September 21, 2016
11:18 چهارشنبه، 31ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79979

مایکروسافت به جنگ با سرطان می رود

شرکت مایکرو سافت تا ۱۰ سال آینده به مقابله با سرطان می پردازد.
شرکت مایکروسافت اعلام کرد، قصد دارد تا ۱۰ سال آینده معضل سرطان را در جهان حل کند.  
 
این شرکت در حال تحقیق بر روی درمان بیماری سرطان شبیه به سازو کار مقابله با ویروس کامپیوتر است.  
 
متخصصین مایکروسافت بر این باور هستند که می توان شبیه به بعضی از برنامه های رایانه ای، سلول های آسیب دیده بدن توسط سرطان را باز برنامه نویسی کرد تا دوباره آنها را احیا کرد.  
 
مایکروسافت، واحدی را با نام «محاسبه بیولوژی» راه اندازی کرده که هدف اصلی آن ساخت سلول در رایانه های زنده از جنس دی ان ای است تا قابلیت برنامه نویسی و بازبرنامه نویسی را برای درمان هر نوع بیماری از جمله سرطان داشته باشد.  
 
قرار است این واحد جدید در آینده نزدیک از محاسبات پیشرفته برای ساخت کامپیوترهایی استفاده کند که در مورد بیماری ها و داروها اطلاعات کافی دارند و درمان های جدیدی را به بیماران سرطانی پیشنهاد دهند.  
 
محققان مایکروسافت امیدوار هستند که با بکارگیری فناوری های یادگیری ماشین، رایانه ها قادر به فکر کردن شبیه انسان باشند و به بررسی مطالعات متعدد سرطان بپردازند تا برای درمان سرطان راه حل های جدیدی را ارائه دهند.  
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.