رسانه‌های اجتماعی

September 21, 2016
16:53 چهارشنبه، 31ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79990

تأثیر شبکه‌های اجتماعی سازمانی بر محیط کار

تحقیقات بین‌المللی نشان می‌دهد راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی سازمانی تأثیر بسزایی روی افزایش بازدهی کارکنان، بهره‌وری تیم‌های کاری و افزایش رضایت از موقعیت شغلی دارد.
 
شبکه‌های اجتماعی یکی از زیرساخت‌های رسانه‌ای و ارتباطی عصر جدید محسوب می‌شود و مانند هر زیرساخت دیگری به طور مستقیم با رشد اقتصادی و فاکتورهای مختلف تأثیرگذار بر آن ارتباط دارند.
 
تحقیقات موسسه دلویت مربوط به بخش افزایش بهره‌وری در محیط کاری با شبکه‌های اجتماعی سازمانی نشان می‌دهد که استفاده از شبکه‌های اجتماعی در حیطه یک سازمان می‌تواند باعث به وجود آمدن همکاری و تعامل در سطوح کسب‌وکاری شود.
 
یک شبکه اجتماعی سازمانی می‌تواند کارمندان، شرکا و مشتریان یک سازمان را در یک محیط یکپارچه قرار دهد که با هم به فعالیت‌های اقتصادی می‌پردازند.
 
این شبکه‌های اجتماعی می‌توانند در اینترانت سازمان، در نقش یک حمایت کننده از کارمندان سازمان یا حتی در اکسترانت سازمان‌ها و اینترنت برای تسهیل عملیات بازاریابی و پررنگ شدن نقش کاربران نهایی استفاده شود.
 
با این فرض که اعضای این شبکه‌ها همیشه از آخرین اخبار سازمان مطلع هستند، عضویت در آنها می‌تواند جنبه اطلاع‌رسانی و کنترل کنندگی نیز داشته باشد.
 
با توجه به آمار و ارقام منتشر شده توسط نهادهای تحقیقاتی در مورد تأثیر استفاده از شبکه‌های اجتماعی سازمانی بر محیط کار، اهمیت بهره‌گیری از این زیرساخت تعاملی آشکار می‌شود.
مزایایی که این گونه شبکه‌های اجتماعی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها دارند باعث شده است که مشتری خود را حتی در میان بزرگترین شرکت‌ها پیدا کند.
 
لیستی از مشهورترین شبکه‌های اجتماعی سازمانی و مهم‌ترین مشتریان به شرح زیر است:
 
کمک به رشد شبکه‌های اجتماعی داخلی منجر به رشد شبکه‌های اجتماعی سازمانی در شرکت‌ها، سازمان‌ها، بنگاه‌های اقتصادی و… می‌شود که با فرهنگ‌سازی مناسب می‌تواند بهبود موثری در بازدهی کسب‌وکارها و رشد اقتصادی داشته باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.