اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

September 23, 2016
16:06 جمعه، 2ام مهرماه 1395
کد خبر: 79999

جداسازی ترافیک اینترنتی داخل و خارج/۳ اپراتور مصوبه را اجرا کردند

سازمان تنظیم مقررات ارتباطات با تاکید بر پیگیری طرح جداسازی ترافیک اینترنتی داخل و خارج مطابق با مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، اعلام کرد: تاکنون ۳ شرکت این مصوبه را اجرا کردند.
 
حسین فلاح جوشقانی معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری در این باره گفت: یکی از موضوعات مهم در مصوبه ۲۳۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، جداسازی ترافیک اینترنت داخل و خارج است که این موضوع علاوه بر کمک به تبادل ترافیک و محتوا در داخل کشور، بهبود کیفیت خدمات و کاهش هزینه برای مردم را در پی دارد. براین اساس موضوع جداسازی ترافیک اینترنت داخل و خارج کشور برای کاربران، با توجه به مهلت زمانی تعیین شده در مصوبه ۲۳۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در دست پیگیری است.
 
وی گفت: در حال حاضر شرکتهای آریا رسانه تدبیر (شاتل)، آسیاتک و حلما گستر خاورمیانه جداسازی ترافیک داخل و خارج را انجام داده‌اند و از بقیه شرکتهای ارائه‌دهنده خدمات دسترسی به اینترنت نیز، درخواست شده است تا برنامه زمانبندی اجرای این بخش مهم از مصوبه ۲۳۷ را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی اعلام کنند.
 
معاون رگولاتوری با بیان اینکه با ابلاغ و اجرای مصوبه ۲۳۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تعرفه ارائه سرویس اینترنت پرسرعت مبتنی بر فناوری ADSL و Wifi از ابتدای مردادماه کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: این کاهش هزینه با بررسی زنجیره هزینه‌های ارائه خدمات اینترنت در سبد خانوار بر مبنای قیمت عادلانه روز انجام شده و در راستای اهداف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر کاهش هزینه دریافتی از مشترکان اینترنت است.
 
وی با اشاره به اینکه کاهش تعرفه، افزایش رضایت کاربران و تقویت استفاده از شبکه ملی اطلاعات از اهداف مصوبه ۲۳۷ بوده است عنوان کرد: در خدمات دسترسی به اینترنت پرسرعت ADSL و Wifi بصورت غیرحجمی، مشترکان علاوه بر استفاده از خدمات اینترنت بین‌الملل، می‌توانند با استفاده از محتوای داخلی و در نتیجه مصرف بیشتر حجم ترافیک داخلی، ضمن دریافت سرویس با کیفیت بالاتر، هزینه دریافت خدمات خود را کاهش دهند.
 
کاهش تعرفه ADSL فقط توسط مخابرات ایلام انجام نشد
 
معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری درباره نحوه اجرای مصوبه ۲۳۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات گفت: در حال حاضر تمامی شرکتهای FCP و ۳۰ شرکت مخابرات استانی، کاهش تعرفه سرویس ADSL و Wifi را در سایت‌های اطلاع‌رسانی خود اعلام و اجرا کرده‌اند و فقط شرکت مخابرات استان ایلام به علت مشکلات فنی، تاکنون موفق نشده‌ مصوبه را در سایت خود اعلام و کاهش تعرفه را اجرا کند که این موضوع در دست پیگیری است.
 
فلاح عنوان کرد: تمامی ارائه‌دهندگان سرویس اینترنت پرسرعت، علاوه بر اعلام طرحهای تشویقی جدید در چارچوب مصوبه ۲۳۷ موظف هستند تمامی طرحهای تشویقی قبلی را تا پایان قرارداد با مشترکان ادامه داده و یا در صورت تمایل مشترک به پایان قرارداد، مبلغ حجم باقیمانده را محاسبه و تسویه کنند.
 
وی درباره نحوه برخورد با اپراتورهای متخلف درباره اجرای مصوبه ۲۳۷ اظهار کرد: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی شرکتهای متخلف را به اصلاح تعرفه‌ها و بازگرداندن مبالغ اضافه دریافتی از مشترکان ملزم می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.