رسانه‌های اجتماعی

September 24, 2016
18:25 شنبه، 3ام مهرماه 1395
کد خبر: 80043

نجات دریاچه ارومیه با کمک گرفتن از شبکه های اجتماعی

این روزها دریاچه ارومیه در شمال غربی ایران به نماد مشکلات زیست محیطی کشور مبدل شده و تلاش در فضای مجازی برای افزایش توجه و حساسیت عموم مردم به این پدیده در جریان است.
از اواخر ماه آگوست پیکاری در شبکه های اجتماعی با استفاده از هشتگ من دریاچه ارومیه هستم آغاز شده که هدف نهایی آن جمع آوری یک میلیون امضا برای فشار بر سازمان ملل متحد به منظور بحث برای یافتن راه هایی برای احیای این دریاچه نمکی است.
 
دریاچه ارومیه از دهه ۷۰ میلادی تا به حال ۹۰ درصد از حجم خود را از دست داده است.
 
در مقاله مذکور که به قلم دکتر کاوه مدنی متخصص مدیریت آب و شیرین حکیم محققان مرکز سیاست گذاری زیست محیطی امپریال کالج لندن نگاشته شده تصریح شده: استفاده از هشتگ من دریاچه ارومیه هستم در شبکه های اجتماعی در حال رشد است. رضا کیانیان بازیگر ایرانی یکی از اولین افرادی بود که با استفاده از اینستاگرام از هموطنانش خواست تا برای نجات دریاچه ارومیه احساس مسئولیت کنند.
 
وی در پست خود تاکید کرد: اگر ما دریاچه مان را نجات دهیم، خودمان را نجات خواهیم داد. این اظهارات کیانیان در برنامه های مشهوری مانند اینستاگرام و در کانال تلگرامی من دریاچه ارومیه هستم به اشتراک گذارده شد.
 
پیش از این رئیس جمهوری ایران و معاون پارلمانی وی و همینچنین لئوناردو دی کاپریو بازیگر مشهور هالیوودی هم از تلاش ها برای احیای دریاچه ارومیه حمایت کرده بودند.
پست اینستاگرامی دی کاپریو در این زمینه در ماه می، ۳۲۰ هزار لایک دریافت کرد و وی را یک شبه در میان ایرانیان به قهرمان مبدل کرد.
 
این امر نشانه ای از قابلیت های شبکه اجتماعی برای جلب توجه به مسائل مهم زیست محیطی محسوب می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.