رگولاتوری

September 25, 2016
12:11 یکشنبه، 4ام مهرماه 1395
کد خبر: 80067

وزیر ارتباطات: خریدهای وزارت ارتباطات با پیوست فرهنگی می‌شود

وزیر ارتباطات گفت: در جلسه اخیر شورای فنی و معاونان تصویب کردیم که خریدهایمان باید دارای پیوست فرهنگی باشد.
 
محمود واعظی در افتتاحیه نمایشگاه ایران تلکام 2016 با بیان اینکه خوشحالم هر سال یک گام جدی در برگزاری این نمایشگاه برداشته می شود و تعداد شرکت کننده های داخلی و خارجی افزایش می یابد، اظهار کرد: در دنیایی زندگی می کنیم که ICT به سرعت در حال حرکت است و صنعتی در دنیا به اندازه سرعت پیشرفت این بخش سراغ ندارم لذا مهم است که بتوانیم در این زمینه اقدامات مقتضی را داشته باشیم.
 
وزیر ارتباطات افزود: حساسیت این صنعت باعث شده نگاه ویژه ای به بومی کردن آن داشته باشیم تا پژوهشگران و صنعتگران داخلی نیز مورد حمایت قرار گیرند و حتی الامکان محصولات بومی داشته باشیم.
وی افزود: البته به این معنا نیست که از تجارب دیگر کشورها نمی خواهیم استفاده کنیم اما باید تسلط خود را در این بخش بالا ببریم.
 
او خاطر نشان کرد: اقتصاد مقاومتی را در این می بینم که بتوانیم به نوعی عمل کنیم تا دولت چابک و کوچک شود و دولت بتواند همه امور را به مردم واگذار کند.
واعظی با بیان اینکه حمایت و سیاست گذاری باید با دولت و ارائه خدمات به جامعه با بخش خصوصی باشد، ابراز کرد: تفکری که بخش خصوصی را رقیب خود می داند، سم است و باید بخش خصوصی را رفیق دانست.
 
وزیر ارتباطات گفت: در جلسه اخیر شورای فنی و معاونان تصویب کردیم که خریدهایمان باید دارای پیوست فرهنگی باشد و از هر خریدی که انجام می دهیم، بتوانیم توانمندی های داخلی را ارتقا دهیم.
وی درباره ارزش بازار ICT نیز گفت: ارزش کنونی بازار این بخش 40 هزار میلیارد تومان است و باید آن را به سه تا 3.5 برابر افزایش دهیم.
 
او با بیان اینکه دولت کنونی دولت توسعه است، تصریح کرد: زمانیکه دولت روی کار آمد انواع و اقسام گرفتاری ها وجود داشت. به عنوان مثال دولت در آغاز کار با تحریم ها و محدودیت هایی در روابط خارجی مواجه بود اما با این حال این موضوعات را مانع توسعه ندانست.
 
واعظی افزود: آنچه در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات اتفاق افتاده است گویای این موضوع خواهد بود. به عنوان مثال ظرفیت شبکه انتقال بیش از سه برابر و تعداد مشترکان اینترنت نیز بیش از 10 برابر افزایش یافته است.
 
وزیر ارتباطات اشاره ای به هوشمندسازی مدارس هم داشت و گفت: یک نمونه مدرسه را در استان البرز هوشمند کردیم و منتظر نتیجه یک ماهه پایلوت هستیم تا بعد از آن بتوانیم با کل استان تسری بخشیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.