اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

September 25, 2016
12:21 یکشنبه، 4ام مهرماه 1395
کد خبر: 80068

وزیر ارتباطات: فاز آزمایشی راه اندازی مدارس هوشمند در استان البرز اجرا می شود

وزیر ارتباطات گفت: اجرای پروژه مدارس هوشمند به عنوان یکی از پازل های شبکه ملی اطلاعات در استان البرز به صورت پایلوت اجرایی می شود.
 
محمود واعظی امروز در مراسم افتتاح هفدهمین نمایشگاه بین المللی مخابرات «ایران تله کام ۲۰۱۶» با اشاره به اینکه راه اندازی شبکه هوشمند مدارس یکی از پازل های تکمیل شبکه ملی اطلاعات است، گفت: در راستای هوشمند سازی مدارس کشور، اجرای فاز آزمایشی را در یکی از مدارس استان البرز روز گذشته همزمان با آغاز سال تحصیلی کلید زدیم.
 
وی ادامه داد: در صورتی که نتایج این پایلوت مثبت باشد، ظرف یک ماه آینده پروژه شبکه مدارس را جهت هوشمندسازی مدارس به صورت آزمایشی در تمامی مدارس استان البرز اجرایی می کنیم.
 
وزیر ارتباطات راه اندازی شبکه علمی کشور را یکی از آرزوهای خود عنوان کرد که امروز با امضای توافقنامه میان شرکت مخابرات تهران و اپراتور سازمان پژوهش های علمی و صنعتی محقق شده است و گفت: شبکه علمی کشور با هدف اتصال دانشگاه ها و مراکز علمی به یکدیگر و در نهایت اتصال آن به شبکه ملی اطلاعات یکی از اهداف اصلی دولت است.
 
واعظی همچنین ارائه محتوای فارسی و تولید اپلیکیشن های بومی را از جمله اهداف بهره برداری از شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد و گفت: در این شبکه باید فعالیت های مخابراتی بومی نیز گسترش پیدا کند.
 
وی ارزش بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات را حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: بر اساس برآوردها، در ۵ سال آینده و تا انتهای برنامه ششم، هدفگذاری این است که این میزان به ۳.۵ برابر افزایش پیدا کند.
 
وی با اشاره به محدودیت هایی که در دولت های گذشته در حوزه های مختلف کشور از جمله ارتباطات وجود داشت، گفت: هیچ یک از این محدودیت ها مانع توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور نشد و آمارها نشان می دهد که در بخش های مختلف حدود ۳ تا ۷ برابر رشد از ابتدای شکل گیری شبکه ارتباطات تاکنون داشته ایم.
 
واعظی اضافه کرد: بر این اساس شبکه انتقال دیتا ۳ برابر، شبکه پهنای باند کشور ۷ برابر و تعداد مشترکان ارتباطات ۱۰ برابر افزایش یافته است و این نگاه توسعه ای را در آینده نیز دنبال خواهیم کرد.
 
هفدهمین نمایشگاه بین المللی ایران تله کام ۲۰۱۶ با سخنرانی وزیر ارتباطات صبح امروز در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران گشایش یافت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.