اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

September 26, 2016
16:22 دوشنبه، 5ام مهرماه 1395
کد خبر: 80109

وزیر ارتباطات: تماشای راحت ویدیو توسط کاربران هدف ماست

وزیر ارتباطات و فناوری تماشای راحت ویدیو توسط کاربران از اهداف اصلی وزارت در شبکه ملی اطلاعات و گام بعدی این طرح اعلام کرد.
 
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به زومیت در مورد مشارکت شرکت‌های خصوصی در شبکه ملی اطلاعات گفت: «شبکه ملی اطلاعات با همکاری شرکت‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی تا کنون پیشرفته است و در فاز اول این شبکه که شهریورماه راه اندازی شد، بخش خصوصی همکاری و سهم زیادی داشته است.»
 
واعظی افزود: «برای رونق شبکه ملی اطلاعات باید بخش خصوصی فعالیت زیادی داشته باشد و این شبکه وابسته به فعالیت خصوصی‌هاست.»
 
وزیر ارتباطات در پاسخ به سوال دیگر در مورد آینده و اهداف شبکه ملی اطلاعات توضیح داد: «این شبکه گام به گام در حال شکل گیری است. این شبکه باید در برگیرنده همه بخش‌ها و رشته‌ها باشد. در افتتاح تلکام سند بخش علمی در این شبکه امضاء شد اما تولید محتوا باید در تمام بخش‌ها صورت بگیرد.»
 
واعظی ادامه داد: «مردم باید به راحتی ویدیو و فیلم‌ها را در بستر شبکه ببینند و همه‌ی نیازهای چندرسانه‌ای خود را به راحتی دریافت کنند. این هدف و گام بعدی ما در شبکه ملی اطلاعات است.»
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: «برای تولید محتوا هدف ترغیب بخش خصوصی است و توسعه‌ی دولت الکترونیک را در گام بعدی را داریم.»
 
واعظی در ادامه تأکید کرد: «همه‌ی فعالیت‌ها و موضوعات بخش‌های مختلف پازل شبکه ملی اطلاعات هستند. بخش سلامت و مدارس هوشمند مواردی هستند که برای آینده این شبکه در نظر گرفته شده است. برای مدارس هوشمند قرار است به صورت پایلوت از یک مدرسه در استان البرز شده و به صورت سراسری کل مدارس کشور هوشمند شود.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.