اپراتورها

تلفن همراه

September 27, 2016
10:24 سه شنبه، 6ام مهرماه 1395
کد خبر: 80125

مدیر عامل فناپ تلکام: درصدد جذب ۱ میلیارد دلار سرمایه خارجی هستیم/تعلیق مذاکره با اپراتور انگلیسی

مدیر عامل فناپ تلکام با بیان این که درصدد جذب یک میلیارد دلار سرمایه خارجی هستیم گفت: مذاکره با اپراتور انگلیسی تعلیق شده است.
 
صابر فیضی در نشست خبری با بیان اینکه مقدمات دریافت پروانه MVNO را پیگیری می کنیم، اظهار کرد: در حال مذاکره با اپراتورهای موبایل برای نهایی کردن قرارداد تجاری هستیم.
وی درباره سهم بازار آینده MVNOها گفت: اپراتورهای مجازی رقبای اپراتورهای موجود موبایل نیستند و درصدد پر کردن جای خالی سرویس های خاصی نظیر سلامت، بانکی ، آموزش و… هستند.
 
او افزود: با هر سه اپراتور موبایل در حال مذاکره هستیم و مذاکرات مان ا آنها ادامه دارد تا با هر کدام به نتیجه برد برد رسیدیم، قرارداد را نهایی کنیم.
مدیر عامل فناپ تلکام درباره اینکه توافق فناپ با اپراتور انگلیسی لبارا به کجا رسید؟ به تسنیم گفت: لبارا یکسری مشکلاتی دارد که دوستان با مذاکراتی که داشتند به آن پی بردند و لذا با دیگران هم درصدد مذاکره هستیم.
وی درباره اینکه در حوزه FCP با چه رویکردی وارد خواهید شد؟ گفت: قطعا در این زمینه ارائه خدمات روی کابل و فیبر خواهیم داشت و در ابن حوزه اولین مذاکردت را با مخابرات شروع کردیم تا بتوانیم خدمات زیرساختی را به صورت یکپارچه درآوریم.
 
فیضی خاطر نشان کرد: با این کار درصدد بروزرسانی شبکه مخابرات هستیم و می خواهیم بستری را فراهم کنیم که یکپارچه باشد و FCPهای دیگر نیز دوباره کاری نکنند.
وی در پاسخ به این سوال تسنیم که تمدید انحصار اپراتور فیبرنوری مانع ادامه فعالیت های شما در این بخش نمی شود؟, گفت: مجوزی که به ایرانیان نت داده اند روی FTTH است و صحبتی هم که از تمدید انحصار آنها بود موجب نگرانی FCPها شد اما با این حال در بخش FTTC می توانیم ورود کنیم.
 
او در زمینه مشارکت با خارجی ها برای جذب سرمایه هم گفت: در مرحله جمع بندی این موضوع هستیم اما با توجه به اینکه در بخش ارتباطات با مشکلاتی مواجه هستیم و سرمایه گذار خارجی نمی تواند بیش از 49 درصد سهام شرکت های داخلی را داشته باشد پیش بینی می کنیم ظرف دو سال اول جذب سرمایه بتوانیم یک میلیارد دلار جذب کنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.