اپراتورها

تلفن همراه

September 27, 2016
10:25 سه شنبه، 6ام مهرماه 1395
کد خبر: 80126

یک میلیون سیم کارت مخصوص کودکان وارد بازار کشور شد

یک میلیون سیم کارت ویژه کودکان در راستای ترویج استفاده مناسب کودکان از فضای مجازی و نظارت خانواده و اولیای کودکان بر فعالیت آنها وارد بازار شد.
این سیم کارت ها توسط مجموعه انارستان و با همکاری اپراتور همراه اول در جهت ارائه محتوای مناسب به کودکان در فضای مجازی تولید شده است.
 
محسن مروجی، مدیرعامل مجموعه انارستان با اعلام این خبر در هفدهمین نمایشگاه بین المللی ایران تلکام ۲۰۱۶ خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه طی سال های گذشته در حوزه ورود کودکان و نوجوانان به فضای مجازی فعالیت چندانی صورت نگرفته است این موضوع سبب شد راهکارهای جدیدی را برای توسعه این بخش و امنیت کودکان و نوجوانان در این زمینه فراهم کنیم.
 
وی با اشاره به مطالعاتی که در زمینه ارائه خدمات امن به کودکان صورت گرفته است، گفت: برآورد می شود بازاری سه میلیونی برای فعالیت در این بخش وجود داشته باشد و تاکنون نیز موفق شدیم یک میلیون سیم کارت را با همکاری همره اول وارد بازار کشور کنیم.
 
مدیرعامل مجموعه انارستان از همکاری با ۳۰۰ شرکت تولیدکننده محتوا در حوزه کودک و نوجوان خبر داد و گفت: در این زمینه تا چند ماه آینده شاهد رونمایی سیستم عامل امن و قابل مدیریت والدین برای کودکان خواهیم بود.
 
وی در پاسخ به سوال مهر درباره برنامه ها برای ورود تبلت حوزه نوجوانان و جوانان نیز گفت: این قابلیت در راستای الزامات مورد نیاز برای حضور جوانان و نوجوانان در فضای مجازی تعریف شده و در این راستا قصد داریم با سیستم عامل مدنظر تبلتی را وارد بازار کنیم که والدین تصمیم بگیرند فرزندان شان چگونه در فضای مجازی وقت بگذرانند البته این به معنی محدود کردن سرویس نیست اما این امکان را برای خانواده ها به وجود آوردیم که فعالیت فرزندان را مدیریت کنند.
 
مروجی همچنین با اشاره به همکاری با آموزش و پرورش برای شناسایی قطب های هوشمندسازی آموزش و پرورش گفت: این سند هم اکنون تهیه شده و قرار است با تایید آموزش و پرورش در جهت شناسایی شخصیت نیازهای نوجوانان به مدارس ابلاغ شود.
 
وی با اشاره به مطالعاتی که در مورد سرویس سیم کارت کودکان در کشورهای مختلف انجام شده گفت: هم اکنون این سرویس در کشورهای آمریکایی، اروپایی و آسیای شرقی به کار گرفته شده و خانواده ها از آن استقبال می کنند.
 
به گفته مروجی مجموعه انارستان موافقت اصولی برای تبدیل شدن به اپراتور مجازی موبایل را نیز از سازمان تنظیم مقررات دریافت کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.