اپراتورها

تلفن همراه

September 27, 2016
12:26 سه شنبه، 6ام مهرماه 1395
کد خبر: 80131

مدیرعامل همراه اول اعلام کرد: بازگشت ۲۰ درصد مشترکانی که ترابرد کرده بودند

مدیر عامل اپراتور اول ارتباطی با بیان اینکه طی مدت اجرای طرح ترابردپذیری کمتر از ۲۰ هزار نفر اپراتور خود را تغییر داده اند،گفت: در این مدت نیز حدود ۲۰ درصد افرادی که از شبکه ما به اپراتورهای دیگر ترابرد کرده بودند به شبکه همراه اول بازگشتند.
 
وحید صدوقی ظهر امروز در نشستی خبری در نمایشگاه تلکام به ارائه توضیحاتی درباره فعالیت های همراه اول پرداخت و در ارتباط با توسعه نسل چهار و نیم اظهار کرد: طبق برنامه ریزیهای صورت گرفته نصب حدود ۱۱ هزار سایت برای ارائه این خدمات برنامه ریزی شده که در شهریور ماه بیش از ۱۱۰۰ سایت نصب شده و اکنون مشترکان درصورت دسترسی به دستگاه های حمایت کننده از این خدمات توان دانلود بیش از ۴۰۰ مگابیت بر ثانیه را خواهند داشت.
 
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار با بیان اینکه زمان دریافت پروانه تنها دو درصد دستگاه‌های مشترکان نسل چهار را پشتیبانی می کرد گفت: اکنون تعداد این دستگاه‌ها به ۱۵ درصد رسیده است و همین موضوع نیاز به توسعه خدمات این بخش را بیان می کند.
 
وی همچنین از برنامه ریزی این اپراتور برای توسعه خدمات نسل چهار خبر داد و گفت: برنامه توسعه نسل چهار از شهریور ماه سال جاری شروع شده و پیش بینی ما این است که تا سال بعد بتوانیم حداقل ۲۰۰ شهر را به این نسل مجهز کنیم.
 
صدوقی در پاسخ به بحث یکپارچه سازی مخابرات و همراه اول نیز اظهار کرد: برنامه پنج ساله مخابرات ارائه شده و باید اقدامات لازم انجام شود چراکه سهام ما در بورس ارائه شده و جمع آوری آن کار ساده ای نیست اما آمادگی های لازم برای این کار کسب خواهد شد.
 
مدیر عامل اپراتور اول ارتباطی کشور همچنین در پاسخ به سئوالی درباره شعار این شرکت در طرح ترابردپذیری و اینکه آیا این شعار به نوعی توهین به مشترکان سایر اپراتورها نبوده و آنها را غیر معتبر خطاب نمی کند، عنوان کرد: در همراه اول بالغ بر ۸۰ هزار میلیارد تومان برای حفاظت از اطلاعات سرمایه گذاری شده و به نظر ما همین که این اطلاعات در همراه اول حفظ می شود نوعی اعتبار است.
 
وی در عین حال به سرمایه گذاری بالغ بر پنج میلیاردی این شرکت در سالهای گذشته در زمینه فیلترینگ هوشمند خبر داد و گفت: تمهیدات متعددی در نظر گرفته ایم تا والدین بدانند وقتی سیم کارتهای کودک را در اختیار کودکان خود می‌گذارند دسترسی به مطالب نامناسب برای او محدود شده است به همین دلیل در اینترنت درسا ۲۰ درصد تخفیف داده ایم چراکه تنها دغدغه تامین مالی نداریم.
 
صدوقی در ارتباط با عقد قرارداد با اپراتورهای مجازی هم عنوان کرد: مدل تجاری این شرکت ها و نوع همکاری آنها با ما اهمیت بسزایی داشته و پس از بررسی این موارد تلاش داریم در یک ارزیابی منصفانه توانمندی این شرکتها را مورد بررسی قرار داده و به طور منصفانه به عقد قراردادهای مربوطه بپردازیم.
 
وی در ارتباط با کاهش سهم بازار همراه اول بر اساس برخی آمارها نیز توضیح داد: ما به طور معمول برنامه ۹۰ را در نظر می گیریم اما بر اساس شیوه های مختلف آمارهای متعددی احصاء می‌شود. به هر صورت وزارت ارتباطات به شکل فصلی این آمارها را اعلام می‌کند اما طی سالهای اخیر این رقم به طور دائم درحال افزایش بوده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.