رگولاتوری

September 27, 2016
16:45 سه شنبه، 6ام مهرماه 1395
کد خبر: 80139

رگولاتوری هشدار داد: فریب پیامک های تبلیغاتی در مورد رجیستری را نخورید

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد سواستفاده از طرح رجیستری از طریق پیامک های ارسال شده به برخی از مشترکان هشدار داد.
حسین فلاح جوشقانی امروز در حاشیه نمایشگاه تله کام در جمع خبرنگاران گفت: گزارش شده است که پیامک هایی به برخی از مشترکان مبنی بر عدم ثبت گوشی مشترک ارسال شده است که در این زمینه باید بگوییم پیامک ها کاملا کلاهبرداری بوده و مشترکان نباید به آن اطمینان کنند.
 
وی با بیان اینکه برخی از بستر پیامکی موبایل سواستفاده می کنند، خاطرنشان کرد: در پیامک ارسال شده به مشترکان گفته می شود که گوشی ما در طرح رجیستری پذیرفته نشده است و به مشترک می گوید که هزینه ای حدود ۲۴ هزار تومان به یک حساب واریز کند تا ارتباط وی از شبکه مخابراتی کشور قطع نشود.
 
معاون نظارت رگولاتوری ادامه داد: این در حالی است که طرح رجیستری هنوز شروع نشده است و در مرحله تست فنی قرار دارد اما حتی اگر این طرح اجرای شود نیز قصدی بر ارسال پیامک به مشترکان در این زمینه نخواهیم داشت.
 
وی تاکید کرد: اطلاع رسانی در مورد رجیستری موبایل به صورت عمومی و از طریق نهادهای مسئول صورت می گیرد و اینکه بخواهیم با یک اس ام اس به مشترک بگوییم که گوشی وی قاچاق است بسیار غیرمنطقی است.
 
فلاح جوشقانی خاطرنشان کرد: حتی در زمانی که طرح رجیستری اجرایی شود هزینه ای برای مشترک به همراه نخواهد داشت و پیامک ارسال شده برای پرداخت هزینه کاملا کلاهبرداری بوده و این پیامک از سرشماره ای نامشخص ارسال شده است.
 
وی تاکید کرد: این طرح در مرحله آزمایشی است و به هیچ عنوان به گوشی هایی که در حال حاضر در شبکه مخابراتی کشور فعال است ارتباطی ندارد و قصد بر این است که گوشی هایی که پس از این وارد بازار می شوند ساماندهی شده و به ثبت برسند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.