اپراتورها

تلفن همراه

September 30, 2016
18:26 جمعه، 9ام مهرماه 1395
کد خبر: 80201

افزایش قیمت هر گیگ اینترنت در بسته‌های برخی اپراتورها

برخی اپراتورهای تلفن همراه تغییراتی در بسته‌های اینترنتی خود اعمال کرده‌اند که روح و هدف کلی این تغییرات افزایش قیمت هر گیگ اینترنت است.
اخیرا برخی اپراتورهای تلفن همراه تغییراتی در نوع بسته‌های اینترنتی خود لحاظ کرده‌اند.
 
در این تغییرات بسته‌های سابق با بسته‌های مشابهی با مقدار حجم کمتر جایگزین شده اند. تغییرات کلی این بسته‌ها به سمت افزایش قیمت هر گیگابایت حجم است. برای مثال در حالی که پیش از این بسته ها 6 ماه 30 گیگی یک اپراتور 60 هزار تومان قیمت داشت اکنون این بسته با بسته جدیدی شامل 24 گیگ (12 گیگ روزانه و 12 گیگ شبانه) با قیمت 55 هزار تومان برای مدت 6 ماه جایگزین شده است.
 
در مثال دیگری بسته یکساله 100 گیگ با قیمت 175 هزار تومان به بسته‌ای با همان قیمت و به مدت 6 ماهه تغییر کرده است. 
 
این تغییرات که در واقع به معنای گران تر شدن هر گیگ اینترنت در بسته های اینترنت موبایل برخی اپراتورها است در حالی اعمال شده که پیش از این کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات قیمت مصرف آزاد اینترنت موبایل را کاهش داده بود. 
 
پیش از این نیز پیش بینی شده بود با کاهش قیمت مصرف آزاد، تغییراتی در مدل بسته‌های اینترنت ایجاد شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.