اپراتورها

تلفن همراه

October 1, 2016
8:16 شنبه، 10ام مهرماه 1395
کد خبر: 80213

رونمایی از سیمکارت NFC برای اولین بار در خاورمیانه

سیمکارت NFC برای اولین بار در خاورمیانه توسط ایرانسل رونمایی شد.
 
فناوری سیمکارت NFC فراهم‌کننده بستری است که از طریق آن می‌توان از فضای سیمکارت و بستر شبکه ارتباطی، انواع خدمات پرداخت و بانکداری همراه را ارائه کرد. این فناوری، نوعی ارتباطی رادیویی است که در فاصله کمتر از 10 سانتیمتر بین دو دستگاه مجهز به ماژول NFC برقرار شده و انجام تراکنش را امکان‌پذیر می‌کند.
 
با داشتن سیمکارت NFC می‌توان اطلاعات مربوط به انواع کارت‌های بانکی را روی سیمکارت و به صورت امن ذخیره کرد و پرداخت‌های آنلاین را از طریق شبکه شتاب با آن انجام داد و همچنین می‌توان انواع کیف پول را بر روی فضای امن سیمکارت تعریف کرد و بدین ترتیب تمامی تراکنش‌ها و پرداخت‌ها را به صورت آفلاین و با نزدیک کردن گوشی به پذیرنده و بدون نیاز به وارد کردن رمز، به سرعت انجام داد. امری که در انجام خریدهای خرد یک مزیت به شمار می‌رود.
 
در غرفه راهکارهای سازمانی ایرانسل در نمایشگاه تله‌کام 2016، فروشگاهی شبیه‌سازی شده که بازدیدکنندگان از نمایشگاه می‌توانند خرید مجازى و پرداخت با موبایل را بر بستر جدیدترین فناوری پرداخت در دنیا یعنی NFC تجربه کنند.
 
در این غرفه، علاقه‌مندان می‌‌توانند با گوشی و سیمکارت مخصوص، گیت متروی نمونه را باز کنند و خرید خود را از طریق موبایل و با خوانش تگ NFC محصولات انجام دهند و در نهایت از طریق موبایل پرداخت را انجام دهند و خرید خود را تحویل بگیرتد.
 
در حال حاضر از این راهکار در کشورهاى پیشرفته دنیا و برای سهولت در خرید و پرداخت استفاده می‌شود.
 
ایرانسل همچنین در زمینه توسعه ارتباطات سازمانی و خدمات به سازمان‌ها، در نمایشگاه تله‌کام 2016 خدمات شبکه همراه سازمانی، شبکه امن همراه (APN)، کدهای دستوری، اینترنت پرسرعت سازمانی، تبلیغات هوشمند، خدمات ابری، خدمات اینترنت اشیا (IoT) خدمات مبتنی بر ارتباطات دستگاه به دستگاه (M2M) که صنایع هوشمند، شهر هوشمند، مدیریت بهینه حمل و نقل، سنجش از راه دور و غیره را در بر می‌گیرد، ارائه کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.