اپراتورها

تلفن همراه

October 1, 2016
10:41 شنبه، 10ام مهرماه 1395
کد خبر: 80227

شبکه ۴G پلاس فعال شد/تست سرعت بالای شبکه نسل چهارم ثابت

در مراسم افتتاح پروژه های ایرانسل شبکه ۴G پلاس فعال شد.
 
شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل صبح امروز در حضور محمود واعظی -وزیر ارتباطات- از پروژه های جدید خود رونمایی کرد.
 
علیرضا قلمبر دزفولی در این مراسم با بیان اینکه بیش از 47 میلیون مشترک در نسل دوم داریم، اظهار کرد: در نسل سوم ظرف این دو سال به 18.6 میلیون مشترک و 7426 نود فعال رسیدیم.
وی ادامه داد: در نسل چهارم هم به 5668 نود و 2.6 میلیون مشترک دست یافتیم.
مدیر عامل اپراتور دوم با بیان اینکه در زمینه نسل چهارم ثابت هم 1406 نود وارد بازار شده است، گفت: در حال حاضر 49 شهر تحت پوشش TD-LTE است.
 
وی با بیان اینکه روزانه 1200 ترابایت مصرف دیتا داریم و رشد سرانه دیتای مشترکان ما 10 برابر شده است، خاطر نشان کرد: رشد ترافیک دیتای روزانه هم 24 برابر شده که هیچ جای دنیا سابقه ندارد.
مدیر عامل اپراتور دوم با بیان اینکه 5.4 میلیون گوشی نسل چهارم، 27.5 میلیون گوشی هوشمند و 27 میلیون مشترک دیتا داریم، ابراز کرد: ضریب نفوذ گوشی های هوشمند در شبکه ما 67 درصد است.
 
او همچنین تصریح کرد: ترافیک شبکه دیتای ما از سال 2014 تا 2016 حدود 25 برابر رشد داشته در حالیکه رشد مصرف دیتا در دنیا دو برابر بوده است.
وی با بیان اینکه بیشترین سهم ترافیک کشور را ما داریم، گفت: ابزار تست سرعت اوکلا نشان می دهد بیشترین سرعت دانلود را در میان سایر اپراتورها ایرانسل دارد.
 
دزفولی درباره خدمات ارائه شده به زوار اربعین حسینی نیز گفت: ظرف دو سال گذشته مصرف دیتا 400 برابر و مکالمات 10 برابر شده است. از سویی دیگر شاهد رشد چهار برابری تعداد مشترکان ایرانسلی در این بازه زمانی بوده ایم.
 
مدیر اپراتور دوم ارتباطی با اشاره به مذاکرات با 22 دریافت کننده موافقت اصولی اپراتور مجازی گفت: بیش از 60 جلسه در این زمینه داشتیم و کار را با هشت متقاضی جهت مذاکرات قراردادی پیش می بریم.
دزفولی با بیان اینکه 6.3 میلیارد دلار کل سرمایه گذاریهای ما طی این 10 سال بوده است، گفت: کل سرمایه گذاریهای خارجی ما طی این سال ها حدود 2 میلیارد دلار بوده است.
 
در این مراسم شبکه نسل چهارم ثابت و سایت 3G/4G شلمچه افتتاح شد که مجموع سایت های این اپراتور را به 14500 رسانید.
تست شبکه نسل 4.5 این اپراتور هم با سرعت دانلود 1220Mbps و آپلود 65.96Mbps در حضور وزیر ارتباطات انجام شد که روی سه کریر (Carrier) نسل چهارم و دو کریر 1800Mbps صورت گرفت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.