اپراتورها

باندپهن سیار

October 1, 2016
19:31 شنبه، 10ام مهرماه 1395
کد خبر: 80234

واعظی اعلام کرد: ابزارهای متعدد وزارت ICT برای برخورد با اپراتورهای متخلف در ترابردپذیری

وزیر ارتباطات در پاسخ به کارشکنی‌هایی که گاهی در حوزه اجرای طرح ترابردپذیری شماره‌ها صورت می گیرد گفت: برای بررسی این موضوع کمیته ای تشکیل شده و در کل ابزارهای متعددی برای برخورد با تخلفات این بخش داریم.
 
محمود واعظی ظهر امروز در حاشیه مراسم رونمایی از طرح های ایرانسل در جمع خبرنگاران حاضر شده و به پاسخگویی به برخی سوالات پرداخت.
 
وی درباره رفتاری که گاهی اپراتورهای موبایل در خصوص اجرای طرح ترابردپذیری دارند اظهار کرد: شنیده ام که هر سه اپراتور برخورد واحدی با این طرح ندارند اما هفته گذشته از سازمان تنظیم مقررات ارتباطات خواسته ایم کمیته ویژه ای راه‌اندازی شود تا بدین ترتیب به شیوه میدانی مشکلات این طرح احصا شود و موانع کار مورد ارزیابی قرار گیرد.
 
واعظی همچنین عنوان کرد: قطعا اگر این موانع با تذکر برطرف نشود برای برخورد با اپراتورهای متخلف ابزارهای متعددی داریم. چراکه این حق مردم است که پس از ایجاد این فضا بتوانند از خدمات مربوطه استفاده کنند.
 
وزیر ارتباطات درباره واگذاری فرکانس به اپراتورها نیز توضیح داد: طبق آنچه در پروانه اپراتورها آمده فرکانس های درخواستی واگذار خواهند شد و برای واگذاری فرکانس های جدید نیز مزایده های مربوطه برگزار خواهد شد.
 
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با اجرایی شدن فاز اول شبکه ملی اطلاعات همچنان برخی اپراتورها اینگونه عنوان می کنند که امکان تفکیک هزینه در دیتای داخلی و خارجی وجود ندارد گفت: تصمیمات رگولاتور در حوزه های مختلفی مانند تعرفه گذاری برای تمام شرکتهای فعال در حوزه لازم الاجراست و باید قطعا هزینه پهنای باند داخلی که بر بستر شبکه ملی اطلاعات واگذار می شود هزینه کمتری داشته باشد حال اگر شرکت یا اپراتوری از این موضوع اجتناب کرده در صورت اعلام نام شرکت مربوطه حتما تذکرهای لازم به آنها داده خواهد شد.
 
وزیر ارتباطات در ارتباط با اینکه برخی اپراتورها نیز تعرفه بسته های اینترنت خود را تغییر داده اند متذکر شد: آنچه به ما مرتبط است بحث رعایت سقف تعرفه در ارائه خدمات است که برای واگذاری هر کیلوبایت داده از این رقم عدول نشود اما در ارتباط با ارقام کمتر از این سقف اختیار با اپراتور است.
 
وی ادامه داد: البته اکنون با اجرای طرح هایی مانند ترابردپذیری این امکان برای مشترکان وجود دارد که بر اساس تعرفه های مناسب‌تر با حفظ شماره خود اپراتور ارائه دهنده خدماتشان را تغییر دهند.
 
واعظی در پایان در ارتباط با وضعیت سرمایه گذاری در بازار فاوای کشور از علاقمندی شرکت های داخلی و خارجی یاد کرد و افزود: در شرایط فعلی در داخل کشور بسیاری از بانک‌ها و هولدینگ‌ها علاقمند به سرمایه گذاری و ورود به این حوزه بوده و علاقمندی‌ها در این زمینه افزایش یافته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.